måndag 19 april 2010

Stockholmsgruppen

Jag fick en Face Moisturizer från Stockholmsgruppen Cosmetics som prenumerationsgåva från ELLE tidigare i år. Nu har jag använt den i ca fem veckor och känner mig redo för ett utlåtande. Jag trodde att min hy skulle protestera när jag bytte från en kräm för torr hy till denna som är för normal. Men jag har haft tur (och bra tajming, tack våren!) och klarat övergången ypperligt.

Krämen går snabbt in i huden och den där vita hinnan som vissa krämer ger försvinner kvickt, huden känns återfuktad men inte det minsta kladdig. Jag klarar mig hela dagen, utan att känna mig det minsta torr. Den funkar även som nattkräm, men än så länge har jag bara testat den som dag.

Trots att den är oparfymerad tycker jag den luktar svagt av vanilj, lite som Försvarets hudsalva faktiskt. Och mycket riktigt längst ner på innehållsförteckningen (som är mycket tydligt printad på framsidan av tuben, I like!) står just “Vanilla Planifoilia”, vilket förklarar doften. Förpackningen är snygg och miljövänlig och priset, ca 100 spänn, kan man verkligen inte klaga på. Detta är en kräm som är närmare toppen än botten, och trots utebliven wow-känsla tycker jag det är en utmärkt produkt. Och förresten, den är inte testad på djur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar