torsdag 6 januari 2011

Apotek Hjärtat schampo & balsam

Ni som läste vår sammanfattning för 2010 vet att jag var ganska besviken på ett par schampo och balsam jag testade under året. Men jag har faktiskt också testat ett guldkorn, nämligen schampo och balsam från Apotek Hjärtat.

Produkterna är svagt parfymerade, och är "fria från parabener, silikoner, allergena parfymer och andra onödiga tillsatser". De känns milda och skonsamma, vilket inte alls har gjort dem mindre effektiva: håret håller sig fint länge, både schampot och balsamet är drygt, förpackningarna är fina – behöver jag säga mer? Det bästa av allt är att de kostar 29 kronor styck. Nu när de är slut hoppas jag att jag blir lika nöjd med Mádara som står näst i testturen.

7 kommentarer:

  1. Det låter som riktiga budgetkap!

    SvaraRadera
  2. De funkade verkligen inte alls för mig, men så har jag überblekt och skadat hår. Får prova dem igen om några år, när håret fått växa ut och blivit lite friskare :P

    SvaraRadera
  3. Jag gillar de små beskrivande texterna på flaskorna! *form- och textnörd*

    SvaraRadera
  4. Kerstin: verkligen! tror den skulle passa dig också, då jag har för mig vi har liknande hårtyp: långt, tjockt och lite lockigt.

    SaintBella: vad tråkigt! men det beror säkert på hårtyp. jag har aldrig (!) färgat mitt t ex.

    Maria: ja! och så gillar jag att all text är på svenska, plus att det står på baksidan att man ska återvinna förpackningarna.

    SvaraRadera
  5. Ja tack för tipset tidigare på bloggen, jag köpte dem när ni skrev om dem och gillar dem skarpt!

    Alla förpackningar från Apotek Hjärtats egen serie är så snygga och cleana tycker jag :-)

    SvaraRadera
  6. Karin: roligt att de funkar bra för dig också! extra kul när förpackningarna är fina! :-)

    SvaraRadera
  7. Maria: förresten mi, om du inte tänker använda ditt schampo och balsam från hjärtat (as you said you might wouldn't) så tar jag gärna över dom, för jag saknar'om redan! (ros)

    SvaraRadera