onsdag 5 januari 2011

Oil it up

Efter jobbet i måndags tog jag en snabb shoppingsväng för att fylla på oljeförrådet lite. Precis som Ka är det duscholja som gäller för mig nu under vintern (och för min sambo också, för den delen), och en favorit är den parfymerade varianten från Eucerin – inköpt på Apoteket. Flaskan är stor, och effekten är tydlig när det gäller att minska uppkomsten av torra fläckar på armar och ben.

Efter Apoteket gick jag dörr i dörr in på The Body Shop för att hitta något till mina torra nagelband. Min gamla burk med Lemony Flutter har varit bra, men eftersom det är en så gigantisk förpackning för ett så litet område på kroppen har innehållet självklart hunnit härskna (yuk!) innan jag ens kom ner halvvägs. På TBS blev jag tipsad om deras nagelbandsolja i klickpenn-format, och efter att snabbt konstatera att oljan varken var för kladdig eller doftade för starkt av mandel slog jag till.

8 kommentarer:

  1. Bra oljetips! Jag är ute efter någon duscholja som helst skulle i princip täcka upp för bodylotion efter duschen också, tycker du denna håller för det? Eller har du något annat tips? Hade varit guld värt, att bara kunna olja in sig i duschen, handuksklappa sig torr och kanske slänga på lite lotion på sina torraste delar.

    SvaraRadera
  2. Oljor är the shit :) Som Ka skriver i det inlägget som jag länkar till, är oljan från The Body Shop så som du beskriver!

    Själv tycker jag att saltskrubbar ger samma effekt; man är riktigt oljig och go efteråt! Min absoluta favorit är saltskrubben från Mediterranean Spa.

    SvaraRadera
  3. Den oljepennan är jag mycket sugen på!

    SvaraRadera
  4. Lemony Flutter är ju toppen att smörja in fötterna med också!

    SvaraRadera
  5. Ohh...lemmon flutter! Min pyttiga burk (den jag fick av dig) har också hunnit härskna.. :( Men fram tills dess använde jag den flitigt. Nyfiken på TBS penna, körde i flera år med en liknande från Dr. Haushka - and loved it!

    SvaraRadera
  6. Kerstin: jag ska försöka hinna testa den så mycket jag kan nu, så att en recension kan bli klar innan januari är slut :)

    Des: den är jättebra ja, men jag tycker allt den är för fet för att användas som något annat än punktbehandling :(

    El: du får terra den next time!

    SvaraRadera
  7. Ett tips med lemony Fluter är att använda den även på andra torra områden på kroppen. Är jättebra till armbågar tillexampel. Ibland smörjer jag även in händer och andra torra bitar, men det får bli på kvällen förstås... :)

    SvaraRadera
  8. Det är därför mitt drömhem skulle innehålla ett kylskåp i badrummet! Vore inte det fantastiskt!?

    SvaraRadera