tisdag 17 november 2009

Nagelnytt

Förra veckan blev det lite smått och gott för händerna, både nätshoppat och butiksshoppat. Nagellacken från Essie (mörkbruna Lady Godiva + julkitet) levererades med expressfart från smidiga Transdesign, och på en kort butiksrunda i fredags köpte jag nagelbandskräm från Lush och handkräm från ACO.

Nagelbandskrämen heter Lemony Flutter och luktar göttigare än gött av citron. Den går att använda som en allroundkräm på det mesta som är torrt, och är ett tips jag snappat upp från duktiga Lackoholic (kolla in hennes grymma bild på Suzi-lacket!). Burken var däremot extremt mycket större än jag hade föreställt mig, så kanske får jag portionera ut en klick hit och dit till vänner..

8 kommentarer:

  1. jag brukar använda den som fotkräm och handkräm när fötterna och händerna är som allra torrast men eftersom den är rätt fet så funkar det bara på nätterna när man slipper gå/ta i något.

    SvaraRadera
  2. Fin skörd! Jag tror minsann att jag också ska beställa lite från TD snart =)

    SvaraRadera
  3. Kul med nya grejer! Hoppas du gillar krämen, den är min favvo!

    SvaraRadera
  4. Paula: nattlig kräm funkar den utmärkt som :)

    Kerstin: gör det! Jag är jättenöjd, det gick verkligen sjukt snabbt.

    Karin: JAG VET! Jag satt såhär i soffan O____O helt störd text.

    Lackoholic: tack igen för tipset.

    SvaraRadera
  5. najs!

    synd att vi åker om varandra i helgen ;) *sneaky*

    pok!

    SvaraRadera
  6. Haha, låter som om de använt Google Translator för att översätta originaltexten... Men åh, fina Lollipop som jag är så sugen på!

    SvaraRadera
  7. El: najs indeed! Kan berätta att Lady Godiva är ett riktigt Ellen-lack :D *sneaky* Vi kan nog styra ihop nåt ändå tror jag!

    Des: ja herregud, och massa - hit och dit. Men go' är den! Jag ska se om Lollipop är lik något av mina andra röda Essies, annars kan det nog bli en sommarfavorit! :D

    SvaraRadera