torsdag 19 november 2009

Pudra mig hit och pudra mig dit

När lönen trillar in nästa vecka har jag funderingar på att införskaffa mig ett löspuder, ett osynligt främst för att "sätta" foundation och concealer (till skillnad från Mint som även korrigerar) så att allt håller lite längre (och finare). Dessa tre är märken jag brukar gå till när jag ska köpa underlag, så jag undrar helt enkelt om någon av er har åsikter om dom?

- Loose Setting Powder, Laura Mercier
- Loose Powder, FACE Stockholm (tydligen makeup-Åsas favorit)
- Prep + Prime Finishing Powder, MAC

6 kommentarer:

  1. Jag har inte provat löspuder från just dessa märken, men jag har fått mycket goda resultat med både Chanel och NARS.

    SvaraRadera
  2. Mmmm, NARS... *homer-dreggel*

    SvaraRadera
  3. Jag har en burk från Face och den tycker jag är bra. Dock är biotherms puder snäppet bättre.

    SvaraRadera
  4. det jag har från MUS är inte löspuder, men det är rätt bra. också osynligt.

    SvaraRadera
  5. Jag har testat alla tre varianterna och för mej är det solklart; Laura Mercier! Bästa löspudret ever!

    SvaraRadera
  6. Emelie: Tack för input! Hm, var det inte Biotherms smink som utgick i Sverige nyss? :S

    Ka: osynligt = (Y) jag vill ha löst dock *hang up* :P

    nyans: tack! Vad bra att veta, jag ska kila in till NK och prova LM nästa runda på stan :D

    SvaraRadera