torsdag 26 november 2009

Hooked on a peeling

Detta skulle ursprungligen bli ett inlägg om en finfin ansiktsskrubb från Kiehl’s som jag skaffade i somras, och använt regelbundet sedan dess. Men trots att den är riktigt bra, blev jag helt blown away när jag testade Daily Microfoliant från Dermalogica (tack för tipset Mi!).

Det generösa provet från Dermalogica räckte till fem skrubbar. Efter att ha kört slut på provet kan jag konstatera att det inte rör sig om nyhetens behag, utan det här är verkligen en bra ansiktsskrubb. Pulvret aktiveras i kontakt med vatten och trots att den inte är kornig polerar den på något magiskt och skonsamt sätt hyn så att man blir löjligt len. Tyvärr är den, nästan, lika dyr som den är bra så nu börjar jakten på billigaste inköpsställe!

7 kommentarer:

  1. Gillar också massor! Fast jag kör på Gentle Cream Exfoliant som är en mask istället. Jersey Beauty är ju bra mycket billigare än över disk i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Min ständiga vapendragare, kan inte klara mig utan den! Jag har kört DM i flera år nu och huden blir bara finare och finare... Jersey har den avgjort billigast.:)

    SvaraRadera
  3. Jag stämmer in i hyllningarna. Den är så bra.

    SvaraRadera
  4. Jersey Beauty Company är väl billigast på Dermalogica? 24:98 pund och fraktfritt.

    SvaraRadera
  5. Jag har inte testat denna, men jag har testat ett liknande prov från Kanebo. OMG, vad bra! Och troligen lika dyrt..

    SvaraRadera
  6. Tack snälla ni för tippset om Jersey, och vad kul/skönt att DM verkar funka även i längden. Och Kerstin, jag hade också testat en liknande innan (från Kenzo) - snordyr men svinbra. Det där med pulver verkar vara bra skit :)

    SvaraRadera
  7. Loves that you loves it! :D Men seriöst, jag känner SÅ stor skillnad de morgonar jag inte använder DM utan bara tvättar med vanlig rengöring. Det känns liksom.. opolerat på nåt sätt :P

    SvaraRadera