fredag 20 november 2009

Benefit You’re Bluffing

Nu har jag använt Benefits “trollstav” You’re Bluffing i nästan en månad, och kan lätt konstatera att det här är den bästa concealern jag någonsin provat. Det speciella med You’re Bluffing är att den är som flytande concealer på stiftform – den smälter in i huden som smör i solsken utan att vara mjukt och kladdigt på stift, och om man kan beskriva en concealer som fluffig, så vill jag göra det.

Jag duttar och målar helt enkelt på den, stryker fingrarna försiktigt över och vips, så är plitor och rodnader effektivt täckta. Men färgen då, ser den inte lite väl gul ut? På stift kanske, men på min hy passar färgen perfekt. Jag har i och för sig väldigt mycket gult i min hudton, men jag tror inte man ska låta sig avskräckas. Sugen? You’re Bluffing finns nu på StrawberryNET för ett bra pris.

4 kommentarer:

  1. Jag har bara snabbtestat vid en Benefitdisk i Berlin och då tyckte jag att den var för gul, men nu måste jag testa igen!

    SvaraRadera
  2. Det låter bra att den är gul då jag tycker att de allra flesta concealers är rosatonade.

    SvaraRadera
  3. Oooh! Verkar jättetrevlig! Min hud behöver tonas ned på väldigt specifika ställen.

    SvaraRadera
  4. Kerstin: det tycker jag den är värd! speciellt om du, som jag, har rodnader på kinderna/bredvid nästan som behöver täckas.

    Emelie: eller hur, det tycker jag med!

    Marie: den är otroligt lättarbetad, vilket är en väldigt viktig faktor för mig. och den tonar ner där den ska!

    SvaraRadera