tisdag 25 januari 2011

Honoré des Prés

Man kan väl säga att jag är en större form- och designnörd än vad jag är doftnörd, men däremot är jag väldigt nyfiken på doftvärlden och sugen på att lära mig mer. Franska parfymhuset Honoré des Prés triggar mig på både formsidan och doftsidan, med otroligt snygg grafisk profil och ingredienser som känns spännande (dessutom är dom ekologiska!).

Jag har själv inte sett flaskorna i verkligheten, och således inte kunnat sniffa på de olika dofterna, men sedan i veckan ska märket finnas representerat på NK Göteborg – en av mina favoritaffärer här i stan. Nya kollektionen We Love NY är skapad av respekterade Olivia Giacobetti, och kommer fint paketerat i take away-muggar. Jag kommer garanterat svänga in på NK Kosmetiks dofthörna och provsniffa!

7 kommentarer:

  1. Tack för tipset om NK här i Göteborg! Jag visste inte att HdP skulle säljas där. De första dofterna Olivia Giacobetti skapade för parfymhuset var urvattnade likt solblekta akvareller med en hållbarhet på 3 sekunder. De tre nya verkar det vara mer fart i. Särskilt intressant och galen låter "I love carrots", med doft av morötter(!)

    SvaraRadera
  2. Åh, nu gillar ju jag solblekta akvareller - men det låter inte som en bra egenskap när det kommer till dofter :)

    Morotsdoften låter ju helt underbart galen! Vet du prisläget på HdP?

    PS: jag såg förut att dofterna står bakom disken, lite tråkigt om man som jag helst doftar utan att behöva be om hjälp..

    SvaraRadera
  3. Cool idé med förpackningarna som känns nyskapande.

    SvaraRadera
  4. Jag doftade på dem i lördags, och hade höga förväntningar! Blev tråkigt nog besviken, morotsdoften är mer tjärig, och den som heter coco-något, luktar skumt, grönt typ.

    SvaraRadera
  5. Sniffade på dessa på NK Sthlm innan jag for. Där står de famme på de vanliga hyllorna. Hade high hopes, men blev tyvärr inte så impad :-/ Men tokgillar förpackningarna!

    SvaraRadera
  6. luktade på dessa i NYC, men tyckte inte de var alls goda tyvärr. fina förpackningar; det var dem som caught my eye!

    SvaraRadera
  7. Line of beauty: visst är dom coola :)

    Jenny: tjärig morot? haha, nej det låter inte som någon hit.

    El & Ka: booooh :( jaja, fina är'om ju i alla fall!

    SvaraRadera