torsdag 13 januari 2011

Skogsmulle

Den här något ovanliga manikyren kom till en dag i förra veckan, när jag och Ka satt och jobbade i mitt kök med varsin laptop och en kopp kaffe. Lyxen med att kunna arbeta hemifrån då och då är att man kan ta en liten måla naglarna-paus, och vi rotade igenom min låda med lack. Ka valde Sew Psyched, och jag slog till på en skogsinspirerad mix med densamma.

Chanel Particulière, Essie Sew Psyched, Mavala Bronze Green och Essie Playa del Platinum är alla från samma släkt, och missmatchade fint. I sann Nailtastic-anda frågade jag sen min sambo vad han tyckte om färgerna:

"Den ljusaste är häftig, lite rockabilly. Färgerna bredvid vill jag kalla djupgrön, vårmossa, och höstmossa". Från höger till vänster på översta bilden, alltså, om det inte framgick..

Playa del Platinum, Bronze Green, Sew Psyched och Particulière.

9 kommentarer:

  1. tycker sån här manikyr är riktigt snyggt, hoppas det fick vara kvar. vilken färg blev det på tummen?

    SvaraRadera
  2. Jag gillade den jättemycket, så det satt kvar länge :) Tummen tror jag fick det bruna, Particulière.

    SvaraRadera
  3. Finfint! Jag har Bronze Green på klorna idag, och ägnade alltför lång tid under kursen jag var på att fundera ut en manikyr som liknar den du visar här!

    SvaraRadera
  4. haha, så sjukt! jag frågade min också om sew psyched med samma avsikt som du (utan att veta att du gjort detsamma), och han sa:

    "rätt fint, men ingen favorit precis. mossigt!"

    SvaraRadera
  5. SminkJante: tack.

    Kerstin: haha! vad kom du fram till då?

    Karin: no way?! :D haha!

    SvaraRadera
  6. men åh typiskt, jag kom i detta nu på att jag vill ha bronze green! :D jag tycker sew psyched är snyggare, men jag vill hellre ha småflaskor, och så tycker jag nog mavala sitter lite bättre. nån som vet om man fortfarande kan hitta bronze green?

    SvaraRadera
  7. haha! du borde nog kunna hitta en flaska, kanske kolla mindre butiker också - utöver åhléns och NK? :)

    SvaraRadera
  8. haha, på något vis känns det inte alls så viktigt i dag! :'D jag kommer hålla ögonen öppna dock, men orkar nog inte hålla på att leta i småbutiker. let's see if it's meant to be! :D

    SvaraRadera