tisdag 3 augusti 2010

Dior Diorshow Iconic

Sedan början av juni har jag använt mascaran Diorshow Iconic från Dior, och jag kan bara konstatera att det är en jäkligt bra mascara! Till skillnad från min kärlek YSL Faux Cils har den här en gummiborste, där borsten är lätt vridna. Fransarna blir väl täckta av ett lager, och det är oftast så jag använder den (som på bilderna). Den är lätt att arbeta med utan att kladda nedanför ögat eller längs övre fransraden, och den går bra att tvätta bort. Trots att jag inte använder fransböjare blir mina fransar lätt böjda, och håller sig hela dagen.

Men. Trehundratjugofem (325) kronor är för jävla mycket för en mascara rent ut sagt, och jag hade nog aldrig köpt den om det inte vore för ögonskuggspaletten jag fick på köpet. Eftersom jag bytte bort YSL för att den kostade 280, känns det inte riktigt som en win-win situation. Jämfört med mycket billigare Multiply & Divide från The Body Shop (195 kronor) är den självklart i en annan klass, men kanske inte tvåhundra kronor ifrån.

Så om du vill ha en riktigt lyxig mascara som gör vad den ska, rekommenderar jag varmt Diorshow Iconic, och jag ska hålla ögonen öppna efter fler erbjudanden (eller flygplatsbesök).

6 kommentarer:

  1. Jag håller med, 325 spänn är jäkligt magstarkt. Vete fan om nån mascara är värd det...

    SvaraRadera
  2. *loves diormascarorna* men aj vad de är dyra :-/

    SvaraRadera
  3. vad är det för eyeliner du har? väldigt snyggt... :)

    SvaraRadera
  4. Des: faktiskt inte..

    El: them crazy bastards!

    Kerstin: yup :(

    Tina: oh, det är (nog) en 24/7-liner från Urban Decay i lilabruna Rockstar. En mini-penna från ett set.

    SvaraRadera
  5. Fick Iconic av mina föräldrar, 24.75 euro från Viking lines taxfree. Lite bättre pris, men inte förmånligt det heller.

    SvaraRadera