torsdag 17 juni 2010

Fina dyrgripar

Det blev som sagt lite shopping i söndags, och inte bara budgetfynd utan även lite dyrare guldkorn. På Åhléns City fanns ett erbjudande om Diors mascara Diorshow Iconic, tillsammans med en minivariant av en ögonskuggs-kvintett. Eftersom min senaste mascara håller på att ta slut, bestämde jag mig för att slå till. Ögonskuggspaletten #553 Elégante är verkligen minimalt liten, men eftersom färgerna var så fina och användbara tillät jag mig själv att luras till köp. Jag har redan hunnit använda den en gång, och färgerna har ett underbart skimmer och sitter som berget – den kommer även vara perfekt att ha med i en slimmad resepackning.

Det andra lyxköpet är nagellacksklassikern Chanel Rouge Noir, som jag bad El köpa med sig från sin senaste resa. Taxfree-priset sänkte prislappen med dryga 60 kronor, och landade på 195. Lacket är ren och skär svartröd perfektion, och jag tror vet att jag kommer använda upp det till sista droppen (vilket kommer ta avsevärt många år). Lack-kärlek!

Två lager, utan överlack.

9 kommentarer:

  1. Åh! Rouge noir är så himla fint! Jag stod och höll i det senast igår =) Jag har bytt mig till en likadan skuggkvintett på pret-ty, den är verkligen söt och användbar!

    SvaraRadera
  2. Vad kostade det fina Diorpaketet?? Har hört så mycket bra om den att jag tänkte prova...

    SvaraRadera
  3. Kerstin: RN är värd varenda krona, även på fullpris - enligt mig :)

    MagiMay: hrm, 325 kronor. Dvs lika mycket som mascaran i vanliga fall, bara det att man fick en gåva på köpet.

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga "fynd"! Ögonskuggskvintetten ser väldigt söt ut. :-)

    SvaraRadera
  5. Ögonskuggan och mascaran har jag checkat in, fin fin.

    SvaraRadera
  6. oh, jag har min fina look-alike, men originalet är ju ändå väldigt fint! visste inte att du var lika såld på den som jag och el (?) är! el mika ♥ RN alltså! :D

    SvaraRadera
  7. Nailtastic: ja, ibland får man fynda lite dyrt!

    Emla: jag har inte testat mascaran än, men är väldig nyfiken! är den lika bra som skuggorna blir jag glad :)

    Ka: I loves them all! :D haha. nä, men jag har trott att jag haft en dupe - men det var väldigt fel. ville ha en så här mörk! har velat ha sen jag testade det essie du fick av mig <3 tycker nästan det är dead on!

    SvaraRadera
  8. Lacket är verkligen underbart!
    Det måste jag slå till på när jag ska åka utomlands i år. :-D

    SvaraRadera
  9. Diors minipaletter är hur bra som helst. Har själv två stycken som jag fått vid mascaraköp. Skuggorna är bra och färgkombinationerna fungerar fint. Utmärkt för en lättare packning.

    SvaraRadera