onsdag 23 juni 2010

Dior Bubble Gum & CO

För några helger sedan hängde jag och El hela dagen; vi drog en snabb repa på stan, softade i solen vid Vallgraven, och skrotade runt hemma hos henne. Väl där passade jag på att sno låna hennes fina sommarlack Dior Bubble Gum. Lacket var fantastiskt lättlackat och bara gled ut över naglarna; jag blev helt klart imponerad.

Några dagar senare, när det började nötas bort, bestämde jag mig för att göra en jämförelse mellan liknande lack hemma i min låda. Mest likt Bubble Gum är faktiskt nya Deep Coral från Snowcrystal – så passa på att nyp det om ni missade BG (skillnaden är dock lite större än vad kameran ville berätta)! Dom andra två lacken är mer rosa, Essie Cute As A Button och Chanel Orange Fizz.

Ringfinger: Snowcrystal. Långfinger & lillfinger: Dior. Pekfinger: Essie. Tumme: Chanel.

10 kommentarer:

  1. Fina lack och extremt somriga! jag var sugen på ett av diors lack i höstas, men dels är de ju löjligt dyra och så kom det aldrig till sverige...

    SvaraRadera
  2. fint! jag grämer mig att mitt koralliga lack är borta... :(

    SvaraRadera
  3. Emma P: ja, jag önskar bara att vädret kunde vara lika somrigt som lacken :P

    Karin: oh no! :( vilket är det som är borta? det där depend?

    SvaraRadera
  4. ja. inte för att det var dyrt eller jättefint, men jag gillade det ändå. oh well!

    SvaraRadera
  5. 3tjejer.se

    Vi på 3tjejer har en superhäftig Web-TVkanal om skönhet, där det visas reportage om allt det senaste inom hudvård, SPA, make up, hår, naglar, doft och mycket mycket mer. Vill du veta allt om det senaste inom skönhet, spana in vår hemsida på http://3tjejer.se

    Vilken hudtyp har du och vilka produkter passar just dig? Följ med på en tur och se hur SkinPlan revolutionerar hudvården!
    Kolla in länken nedan:

    http://3tjejer.se/Index.aspx?article=390

    SvaraRadera
  6. Karin: priset spelar ingen roll tycker jag, gillar man det så gillar man det! :) hoppas du hittar en replacement.

    3 tjejer: kul att det går framåt för er site, men håll gärna rena reklam-kommentarer för er själva.. :)

    SvaraRadera
  7. Snyggt! Den här srotens jämförelser är så himla bra och informativa!

    SvaraRadera
  8. Jättefint ju! Jag ser ingen skillnad på de tre lacken som inte är Chanel, men de är väldigt fina allihop.:)

    SvaraRadera
  9. Kerstin: vad kul, tack :)

    Basteth: jag vet, dom är väldigt lika :D om du tittar på bilden uppförstorad tycker jag man kan se liiite skillnad på pekfingret mot lång- och ringfinger - men det kan självklart bero på min skärm också ;)

    SvaraRadera