onsdag 16 juni 2010

Flying high

För att undvika att huden blir så där fnasigt torr vid lite längre flygresor brukar jag använda en fuktgivade mask – som jag applicerar under flygresan (yup, jag har skrämt slag på en och annan medpassagerare under årens lopp). Denna gången testade jag istället att använda Comfort Zones återfuktande ansiktskräm Hydramemory. Jag mojsade helt enkelt ner en stor klick i en mindre burk som jag la i handbagaget. När planet lyft fiskade jag upp den och applicerade en rejäl dos, det funkade precis lika bra som en ansiktsmask och huden höll sig mjuk och go hela resan.

PS: Jag håller på att testa Hydramemory åt Daisy Beauty, och om några veckor kommer recensionen dyka upp där. Men jag kan alltså redan nu avslöja att det här är en toppenåterfuktare!

3 kommentarer:

  1. Jag brukar också lägga på rejäl med fuktkräm vid flygning. Det funkar ju faktiskt riktigt bra!

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips! Jag har inte tänkt på att ha extra fukt på flygresan, bara på att jag blir så dödligt uttorkad och dricker massor med vatten.

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé, det har jag aldrig tänkt på!

    SvaraRadera