fredag 4 juni 2010

MAC Greasepaint Stick

När jag hörde namnet Greasepaint Stick för första gången trodde jag naturligtvis att det handlade om ett väldigt kletigt stick, men till min förvåning är det väldigt hållbart! Den är krämig och mjuk när man målar – mycket enklare att hantera än till exempel torrare MAC Shadestick – men torkar ganska snabbt till att sitta som berget.

Enklaste möjliga sminkningen med Uniformly Blue är att lägga en bred linje längs franskanten, och sedan sudda lite lätt för att få ett mjukare intryck. Om man vill förstärka en mörk ögonsminkning går det utmärkt att använda den som bas. Kanske är det nyförälskelsen som talar, men jag ångrar nästan att jag inte köpte mörkgröna Greengrease också..

Extra smart är att en inbyggd vässare finns i botten, eftersom pennan är så mjuk att den snabbt blir trubbig.

5 kommentarer:

  1. Sexy! Jag vill också ha...

    SvaraRadera
  2. Jttefint! Jag vill också också ha!

    SvaraRadera
  3. Har inte blivit bästa vän med greasepaintsticken, har den svarta som släppet med style black. Inte riktigt my cup of tea :)

    SvaraRadera
  4. Ja i grönt hade varit coolt:)

    SvaraRadera
  5. Des: ;D

    Kerstin: tack!

    Emla: vad tråkigt, kanske är det färgen i min som gör den till en favorit!

    Darling: den gröna var jättefin den med, hrm... ;)

    SvaraRadera