torsdag 7 februari 2008

Electric navy blue

Shu Uemura är inte bara handgjorda penslar för en mindre förmögenhet eller den kultförklarade ögonfransböjaren. Rouge och ögonskuggor finns i alla tänkbara nyanser och utföranden, själv har jag ett persikofärgat rouge och en metallicbrun ögonskugga. Rouget går på fint, dock något pudrigt, och ögonskuggan är av en sällan skådad krämig sort för att vara en pudervariant. I love it.

Blåa skuggor kommer stort till hösten -08, men jag tycker att den blåa perioden kan starta redan nu, när de första försiktiga solstrålarna värmer upp våra genomskinliga ansikten. Att blått och koppartoner dessutom är en klassiker på sommarens brunbrända hud gör mig ännu mer sugen, och en av de härligaste blåmetallicnyanserna jag sett är självklart från mästaren Shu.
Köp "ME Blue 650" eller någon annan fin färg på Strawberrynet.

1 kommentar:

  1. HAHA! Jag trodde inte du gillade blått på ögonen.. ;) Jag tror också det ska bli fint till våren/sommaren! Let's satsa!

    SvaraRadera