onsdag 11 februari 2009

Avivir Aloe Vera

För väldigt länge sedan fick vi på El Mika prova ett helt gäng produkter från Avivirs ekovänliga Aloe Vera-serie (som många andra bloggare också fick). Jag fick uppgiften att testa en shave mousse och en after shave, båda såklart med massa aloe vera i. Rakskummet jämförde jag med tidigare testade Simply Mahvelous Legs Shave Cream från Kiehl’s och vanligt raklödder från t ex Gillette. Där raklödder är krämigt och lent är det här skummet mer som ansiktstvätt; det försvinner rätt snabbt. Den doftar starkt, men inte obehagligt, av aloe vera. Huden blir märkbart mindre torr efter en rakning, men inte lika återfuktad som med Kiehl’s-krämen. Med andra ord slår nog både vanligt lödder och den lyxiga rakkrämen från Kiehl’s den här aloe vera-varianten. Trots det är det här en ganska bra produkt som gör den tråkiga sysslan att raka benen ett liten snäpp roligare.

After shave-krämen luktar också starkt av aloe vera. Den går in i huden otroligt snabbt och är en perfekt kräm att smörja på nyrakade ben. Jag testade den också på den känsliga bikinilinjen, och faktiskt så motverkade krämen de där röda prickarna som ibland kan uppkomma där. After shave-krämen svalkar, återfuktar och funkar precis som den ska, även om det inte är den mest spännande produkten med den finaste förpackningen.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar pumpflaskan! Och framför allt att det är eko-snälla grejer :)

    Håller med om aftershaven, den lindrar lite och är ganska najs. :)

    SvaraRadera
  2. o ja, jag la till det om ekosnälla saker i inlägget, glömde ju det... doh. ganska nice är mitt omdöme också, precis.

    SvaraRadera
  3. fint att det är eko-snällt och kan vara så bra på annat sätt också!

    SvaraRadera
  4. anonym: precis, ekovänligt betyder verkligen inte att produkten är sämre, ofta tvärtom.

    SvaraRadera