torsdag 12 januari 2012

DoubleYou

Precis innan julledigheten började fick vi ett fint litet paket med två doftprover från DoubleYou: Norvège och Zanzibar. DoubleYou skapades av Cathrine Røsseland, som med en mamma från Norge och en pappa från Tanzania ville hylla båda sina nationaliteter. Tanken är att båda delarna är helheter i sig men att de också fungerar ihop – något som ligger oss på El Mika särskilt varmt om hjärtat.

I stället för två halvor blir det alltså två helheter, och det är precis hur parfymerna Norvège och Zanzibar funkar. Norvège representerar givetvis Norge och Zanzibar "den afrikanska hettan" (ni kan alltså säkert tänka er hur de doftar!) och bär man dem tillsammans kan jag tänka mig att resultatet blir spännande. Jag har bara sniffat lite, men gillar det lilla jag kunde uppfatta. Tydligast i Norvège är en rökig vanilj och i Zanzibar fångade jag upp kanel! Läs gärna om alla doftnoter här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar