måndag 30 januari 2012

TFCOTM december

Ojoj, vi är redan i slutet av januari och jag har inte presenterat Tax Free Catch of the Month för december än.

Det var en månad med flera resor, och ganska många timmar bland tax free-hyllorna. Vid en transfer på Tel Avivs flygplats slog jag bl a till på ett par grejer från Moroccanoil (har varit grymt nyfiken ända sedan Mi skrev det här). Givetvis köpte jag den klassiska oljan, men det riktiga kapet anser jag ändå vara deras Glimmer Shine Spray. Perfekt för att mumma till håret när det känns lite för risigt, dessutom lätt att använda och så luktar det gott också (men rätt starkt, så ta det lite lugnt med sprayandet om du är känslig).

8 kommentarer:

  1. Ah, sprayform verkar ju mkt lättanvänt och bra! Är det samma kvalle på oljan?

    SvaraRadera
  2. Hey hey HEY! Kommer most def. sno lite av den här NÄSTA HELG!!!1! :D

    SvaraRadera
  3. Hehe, diggar den hebreiska etiketten :0) /N

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Nix inte samma kvalle alls faktiskt, denna är betydligt lättare - liknar mest en traditionell glansspray, men jag brukar borsta igenom håret efter jag sprayat och då upplever jag den mer som en olja än spray. Dock tynger den inte ner, och håret blir inte heller fett eller stripigt. Toppen tycker jag!

    Mi: Hey hey HEY klart att du ska!!! Jag byter ett rejält antal spray mot att du fixar smokey eyes på lördag. Deal?

    Glitter Sisters: Haha, ja - kan inte direkt påstå att jag kan tyda vad det står, men det finns ett par rader på engelska också som tur väl är :)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag undrar om ni skulle kunna tänka er att rekommendera bra mousse med värmeskydd?
    /Hår

    SvaraRadera
  6. Aha, hur var Tax freen i Tel Aviv? Bra priser, bra sortiment? Något särskilt? Åker dit om 2 veckor.../Johanna

    SvaraRadera
  7. Anonym: Vilken effekt letar du efter hos moussen? Volym, stadga eller något annat? Mi är den av oss som är bäst på produkter av det slaget - och jag tror säkert att hon har något bra tips att dela med sig av!

    Johanna: Kul att du ska resa dit! Tax Freen där är väldigt ojämn, utbudet är bra men priserna varierar väldigt. De brukar ha väldigt bra priser på tex Decleor - medans tex Dior och MAC har samma priser som hemma. I deras kosmetiska avdelning har de ofta ta 4 betala för 3, och det gäller det mesta, tex deos från Lady Speedstick, hudvård från flera internationella märken (Dior, Clarins osv osv)och vissa parfymer. Det finns även del del kläder, jag har bla tittat på underkläder från MaidenForm som de i tex freen påstår har "superlåga priser" men de är betydligt dyrare än på tex NK här hemma, så ta inte för givet att allt är billigare även om det finns många bra deals. Ha en bra resa!

    SvaraRadera
  8. Jag har också länge varit nyfiken på deras produkter! Blir nog snart tvungen att införskaffa någon av produkterna tror jag :) Alla skriver ju så gott om dem!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera