måndag 15 oktober 2012

Viktigt ras

Idag rasar jag över vansinnigt dålig bilreklam (som låg inklämd i senaste ELLE). Jag sprang bort en del av irritationen på bandet nyss, men kan inte släppa det helt trots träning och götte-bastu. Nu hoppar jag i pyjamasen och bänkar mig i soffan för att invänta Torka inte tårar utan handskar. Kanske är världen en liten aning mer jämställd imorgon när jag vaknar?

5 kommentarer:

  1. Min kollega berättade häromdagen om ngt bilmärke (SAAB?) som ett tag hade en "tjejbil" med brudiga detaljer inkl lämpligt hål i nackstödet för hästsvansen. Det hade ju iallafall varit lite praktiskt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har för mig att Volvo gjort nån liknande satsning för ett par år sedan. Riktigt fiffigt det där med hål för hästsvansen, vilket ju även även passar många grabbar, tex Anders Borg. Tycker också det är bra att man designar utifrån andras behov och inte bara "vit-medelålders-hetro-man"-normen. Supersmart med lite extra förvaringsmöjligheter i bilen, lite fräsig färg osv. Men det är väl inte bara kvinnor som har pryttlar med sig när de åker bil? Och det finns ju många män som gillar färg. Blir så tröttsamt med stereotypt, förlegat tänkande. Hehe, trodde jag skulle sovit bort min irritation - men icke! Vaknade precis lika upprörd idag.

      :)

      Radera
  2. Tänkte bara skriva hej så du vet att jag följer dig i bloggen! Kram från den andra Ellen!

    SvaraRadera
  3. Exceptionellt fånig reklam, åkte i papparskorgen omedelbart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Jag tittade, blev arg, tittade igen. Fotade, bloggade, rasade lite till och sen slängde jag.

      Radera