måndag 15 mars 2010

Billig mot dyr: rengöringsolja

En oljerengöring att använda före sin vanliga ansiktstvätt har flera fördelar; det hjälper till att lösa upp smink, det förbereder ansiktet på tvätt, och det kan vara en skön liten kvällsritual. Själv har jag använt Dermalogica Precleanse till detta i drygt ett år, och har inga planer på att sluta.

Precleanse
doftar underbart gott av bland annat aprikosolja, och är lagom tjock för att lätt kunna fördela i ansiktet och massera runt utan att behöva använda för mycket. Nackdelen med Precleanse är onekligen priset, som ligger på ca 450 kronor om man köper den över disk (på nätet kan man däremot få tag på den för ca 230 kronor, lite skillnad). En nyhet från Cliniderm, som jag har fått testa en tid nu, är Velvetly Smooth Cleansing Oil i grund och botten en snarlik produkt. Den största skillnaden (förutom priset, som är blotta 89 kronor) är att Velvetly är oparfymerad och snäppet tunnare i konsistensen. Annars fungerar det två oljorna på samma sätt, och ger liknande resultat.

För egen del är det just doften hos Dermalogicas variant som gör att jag gillar den och som gör min kvällstvätt till en trevlig rutin. Så länge jag kan köpa den för ett så pass rabatterat pris som Jersey Beauty har, kommer jag fortsätta med den. Däremot är Cliniderms variant galet prisvärd, och ett bra backup-alternativ de gånger då jag står utan.

6 kommentarer:

  1. Spännande! Jag är nyfiken på Clinidermvarianten. Egentligen är jag nyfiken på Dermalogica också, men jag vågar inte riktigt testa deras produkter. Är rädd att bli fast =)

    SvaraRadera
  2. har använt MAC's cleansing oil ett tag nu, flaskan är snart slut.
    den funkar fint men flaskan är så kass att jag vägrar köpa en ny.
    när jag var i barcelona köpte jag en rengörningsolja från sephora, får se hur den står sig. kul att det har kommit lite flera, det är sjukt effektivt med olja.

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha Cliniderm-varianten!

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Haha, don't knock it 'til you've tried it! JB har ju som sagt väldigt bra priser, typ "vanliga märken"-priser.

    Carmen: sugiga flaskor kan verkligen reta dille, ja! Bra att du bojkottar. Vad kul att Sephora har en variant, den har jag missat.

    Des: hoppas att du får tag på den! Vad jag förstått har den inte kommit ut till alla Apotek ännu?

    SvaraRadera
  5. Men ÅH vad irriterande att Cliniderm inte finns på apoteken än!

    SvaraRadera
  6. SaintBella: det där är lite mystiskt, att inte alla har tagit in den samtidigt! Jag har läst på Pretty att man har hittat den på Medstop-apoteken, för någon vecka sedan.. så april är tydligen inte sant till 100 %

    SvaraRadera