lördag 20 mars 2010

En månads nätfångst

Det varierar väldigt mycket månad till månad hur mycket skönhet jag shoppar, och speciellt hur mycket nätshopping det blir. Jag ser nätshopping som ett halvtråkigt men smart alternativ till att köpa i affär, och gör det nästan endast när det handlar om produkter där jag antingen kan tjäna spara lite pengar, eller när det inte går att få tag på i Sverige.

Den här månaden har jag fått hem:
- Ansiktsskrubb och kräm från Dermalogica, som jag sparade ungefär 400 kronor på att köpa från Jersey Beauty.
- Primer från L’Oréal, ca 100 kronor billigare på brittiska eBay än i svenska butiker.
- Helgalet glitternagellack från OPI. Den som känner mig vet att glitter inte är min grej at all, men ska man ha ett glittrigt ska man banne mig ha det här. Mad As A Hatter ser jag framför mig på storslagna fester, och kommer verkligen bli ett “party only” nagellack.

8 kommentarer:

  1. Mad as a hatter är så läckert!! Vart har du köpt det? Det är nästan omöjligt att hitta det. Ebay funkar ju men tycker det är lite väl dyrt med 20 dollar i frakt för ett lack

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig fångst! Jag resonerar ungefär som du när det gäller nätshopping. Ofta tenderar jag dock att särskilt gärna vilja ha just sådant som inte finns i Sverige...

    SvaraRadera
  3. Vilka fina grejer ändå, med så bra pris, speciellt nagellacket var ju helt galet snyggt! Vardagen känns enklare om man kan köpa de produkter man vill ha utan att känna sig ruinerad tycker jag. Jag funderar på att ge mig in i Dermalogica-världen inom kort men för att det ska funka för en student som mig är det ett måste att kunna köpa det billigare än i Sverige. Tänkte passa på att höra hur det funkar att beställa från jersey beauty; blir det dyr frakt, kan det bli tull, hur är leveranstider osv? Det verkar ju vara rätt vanligt att svenskar beställer därifrån så jag antar att det funkar bra?!

    SvaraRadera
  4. Swooey: jag köpte det på eBay, för $10 inkl. frakt.. väldigt billigt tyckte jag. Vet inte om det var för att jag beställde för nästan 3 veckor sedan, kan det gått upp så mycket så snabbt?

    Kerstin: det är ju faktiskt nästan ännu roligare, att köpa för "svårheten" istället för billigheten :)

    Agnes: jag gillar verkligen Dermalogica, och tack vare JB har jag råd att köpa det ;) Har aldrig åkt på tull (företaget är brittiskt, men jag tror att det ligger på Kanalöarna dvs utanför EU?). Frakten är gratis! Leveranstiderna har blivit lite längre på senare, ca 2-3 veckor tyvärr. Lycka till :)

    SvaraRadera
  5. Såg en Dermalogica-produkt på Aftonbladets sida häromdagen, de tipsade om den. Tror det var en skrubb. Den kostade 450:- skrev de. Jag gick då in och kollade vad "Jersey" tog för samma produkt och där var priset 238:-. Jag tycker det är vansinnigt att det ska skilja så mycket! Så mycket moms har vi verkligen inte!

    SvaraRadera
  6. Ninni: Ja det är verkligen galet! Sen tycker jag det är synd också att den typen av tidningar inte passar på att tipsa om var man kan hitta den för lägsta pris...kan väl inte vara så svårt att skriva t.ex. "238 på JB"..?

    SvaraRadera
  7. Dermalogicas hudvård är verkligen nummer ett :)

    SvaraRadera
  8. Ninni: vansinnigt är ordet! Jag är väldigt oinsatt till varför allt är så mycket dyrare i Sverige, men som du säger låter det inte rimligt att allt skulle vara momspåslag :(

    El: totally agree! Tror faktiskt att det beror lite på att dagstidningarna har SÅ dålig koll :/

    Emla: det håller jag med om! Det är så skönt när man hittat sin grej :)

    SvaraRadera