tisdag 20 april 2010

Favoritkombinationer

När det kommer till vardagssminkning lägger jag för tillfället mest tid på basen; primer, foundation och concealer – toppat med rouge i olika kombinationer. Mina två favoritkombinationer är:

BECCA Lip & Cheek Creme “Blossom på kindäpplet; detta är helt klart mitt bästa naturliga rouge någonsin.
+ Benefit HighBeam ovanpå Blossom och lite utsuddat upp mot kindbenet; för glow och en oslagbart snygg finish.

MAC Bronzing Powder “Bronze längs kindbenet och upp mot tinningen; fusksolbränd i ett svep med mitt bästa solpuder.
+ Benefit Coralista på kindäpplet och insuddat i Bronze; korall ihop med det solbrända är bästa kombon.

7 kommentarer:

  1. Hoho, vad fint! Har nu antligen testat Coralista (hej extra turer pa Sephora nar man ar strandad i Europa), och jisses vad fin den ar. Men jag haller pa mitt kopstop och star over ett kop :) *proud*

    SvaraRadera
  2. Colarista är jag grymt sugen på men det blir inte av att jag köper det.

    SvaraRadera
  3. El: hehe, Coralista var nog ett av de största spontan-köpen ("måste köpa nåt!") jag gjort, men även det bästa!

    SminkJante: jag rekommenderar det verkligen, speciellt om man inte har något koralligt sedan innan!

    SvaraRadera
  4. Det låter superfint. Är lite sugen på Coralista också. Här är den jämfört med NARS Orgasm?

    SvaraRadera
  5. Emla: ja tack gärna! :)

    Maya: Coralista är min absoluta favvo, och jag tycker knappt det går att jämföra med Orgasm! Orgasm tyckte jag hade mycket större glitterkorn, medan Coralista är såå finmalt och ger mer glow än glitter :)

    SvaraRadera
  6. Det ser ut som otroligt fina kombos! CORAListan är världsbäst!

    SvaraRadera