lördag 4 februari 2012

Hair Today, Gone Tomorrow?

Det var ovanligt god tajming när jag tidigare i vintras fick ett par prover av Davines relansering av serien NaturalTech, som förutom uppdaterad formula även fått nya superflotta förpackningar.

Produkterna riktar sig mot oss med ett eller annat typ av hårproblem, t ex torrt och sprött hår, mjäll, kliande hårbotten, håravfall eller fett hår. Jag har ju tidigare höjt Davines till skyarna vad gäller "vanlig" hårvård och var himla nyfiken på att testa NaturalTech. Pressvisningen klaffade precis med min panik över ökat antal hårstrån som följde med hårborsten. Visst, man tappar ca 15% mer hår på vintern – men jag tappar betydligt mer än så. Förmodligen beror det till stor del på den sjukt stressade hösten och vintern som jag haft, i så fall är problemet snart löst eftersom jag redan nu anar att det blir lugnare från februari och framåt. Hur som helst så testar jag nu ivrigt denna serie och hoppas hoppas hoppas att den funkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar