lördag 20 juni 2009

Min lilla Sephorasamling

Det verkar vara många som är nyfikna på produkter från Sephoras egna sortiment, och det förstår jag! Det mesta jag provat håller en bra kvalité, och faktumet att det inte går att köpa i Sverige bidrar självklart till “vill ha”-känslan många gånger. Hur som helst så älskar jag själv Sephora, och försöker slinka in i en affär varje gång jag är utomlands. Eller så ber jag snälla Ka om att leka personal shopper åt mig i Madrid, och det är nästan lika kul det.

Här är vad jag har från Sephora för tillfället, jag tänkte visa upp det och skriva några ord om vad jag tycker om grejerna. Häng med, och fråga gärna om det är någon info som saknas!

Penslar (vänster till höger):
- #21, All Over Shadow Brush Large. Köpt i Santa Barbara, USA, och är min favoritborste för att lägga ögonskugga på hela ögonlocket. Supermjuk och har hållit formen jättebra.
- #22, All Over Shadow Brush Small. Köpt i Madrid av Ka, och är lika bra som sin storasyster #22 fast lite mindre helt enkelt. Mjuk som ett lamm!
- #15, Angled Eyeliner Brush. Också köpt i Madrid av Ka. Med den här blir det otroligt lätt att måla fina eyelinerstreck, det jag gillar mest är att den är så smal och styv.
- #40, Angled Blush Brush. Köpt för en herrans massa år sedan i Montpellier av Ka. Den här gillar jag att använda till bronzpuder, den är har varken tappat form eller hår trots att den hängt med i kring fem år.
- #45, Mineral Powder Brush. Julklapp från Madrid, och jag tycker att det är mycket smidigare med en kabukiborste på skaft eftersom den är lättare att få plats med i min penselburk. Ger bra resultat utan att irritera huden, dock torkar den ganska långsamt.
- Lip Brush (inget nummer). Köpt i Santa Barbara, USA, och trots att det är en läppensel använder jag den faktiskt mest som en eyelinerpensel, för att fylla i eventuella glipor.
- #8 Large Synthetic Eyeshadow Brush. Köpt i Montpellier av Ka tillsammans med rougeborsten. När jag väl använder den, vilket inte är så ofta, är det till concealer. Ingen speciell pensel, och borsten har börjat att spreta lite.

Nagellack (uppifrån och ner):
- n°45, köpt i Malaga. Ljusrosa, krämlack. Fint, men man måste akta sig så att inte resultatet blir plastigt.
- n°59, köpt i Nice. En riktig färgbomb i ett mellanting av cerise och korall. Häftigt på tårna och snyggt till sommarbruna händer.
- n° M03 (Gothik), julklapp från Ka i Madrid. Mitt finaste svarta lack med sjukt snyggt silverskimmer som gör att färgen snarare blir asfalts-svartgrå. Älskar’t!
- n° L19 (Tagada), köpt i Madrid vid senaste besöket. Ett knalligt mellanrosa lack som verkligen är hett.

4 kommentarer:

  1. Spännande! Jag kan knappt berga mig tills jag får botanisera på ett Sephora nästa gång! Vet du om deras skunkborste är bra? Jag har fått för mig att jag nog "behöver" en sådan, men vill inte köpa en jättedyr.

    SvaraRadera
  2. Jag har också tittat på den på nätet, men den är ju nästan lika dyr som den från MAC så jag stod över :/ Tror den kostar 40-något euro?

    SvaraRadera
  3. Usch, så dyrt! Det måste ju gå att hitta en billigare någonstans...

    SvaraRadera
  4. Jag hade lite fel, 35 € kostar den. Blir inte MAC #187 eller Sephoras billigare om du ber din syster i NY köpa och skicka? :)

    SvaraRadera