tisdag 25 maj 2010

Goodies from MAC

I torsdags var El Mika trevligt nog inbjudna till MACs pressvisning av A/W 2010. Det var välordnat, coolt och snyggt och dessutom gillar jag höst- och vintertrenderna skarpt. Jag har inte riktigt samlat mig från alla intryck än, men Kicki redogör för själva visningen här. Jag var inte ensam om att fastna för det våldsamt snygga läppstift To Pamper, dessutom trånar jag efter ungefär hundra tjusiga saker till. Förutom pärmen med ett helt gäng bilder och information, fanns det också fem godbitar i påsen att stilla sminkbegäret med tills nyheterna kommer ut i höst:

- Penultimate Brow Marker
- Studio Fix Lash Mascara
- Cremesheen Glass
- Mineralize Blush
- Care Blends Essential Oils

För att komma ikapp rougesamlingarna som Mi och Ka har, lägger jag beslag på snygga mineralrouget i färgen Dainty (en färg som har många fans), lipglosset i färgen Richer Lusher tror jag kommer vara smashing på Mi i sommar och på den vackra hy som Ka har kommer nog ansiktsoljan passa toppen (vilket den verkar göra för Musing of a Muse). Vi får se hos vem mascaran och ögonbrynspennan hamnar...

3 kommentarer:

  1. Så kul det låter! Rouget är verkligen galet galet snyggt! Slurp =)

    SvaraRadera
  2. wow, vad spännande! vet du hur man ska använda ansiktsoljan, några tips?

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Indeed - det har redan seglat upp till favorittoppen i kategori rouge :)

    Karin: hoho, nej jag vet inte nåt om någon av grejerna än :'D Men tror man kan surfa runt lite och leta tips :)

    SvaraRadera