måndag 24 maj 2010

Treo deo

Mitt beauty-köpstopp håller i sig, men det uppstod faktiskt en krisartad situation när jag fastnade nere i Europa på grund av askmolnet. Så jag fick göra ett undantag. Min favoritdeo, från Biotherm, tog nämligen slut. Jag var som vanligt sugen på att testa något nytt och sökte på åtskilliga butikshyllor innan jag såg en deo som jag inte kände igen. Färgerna, och inte minst namnet Therme svepte in mig i vad som skulle visa sig vara en falsk trygghet. Jag slog till utan att ens ha luktat på fanskapet. Huge mistake.

Så fort korken åkte av strömmade doften av malmedel mot mig. Men nu var det för sent, och ärligt talat är jag inte den som är den. Gör deon sitt jobb så är det okej om den luktar minkpäls och gammal vind. Men 5-euros deon fixade inte ens att hålla torrt, den absolut enda fördelen med Therme är att den unkiga doften försvinner rasande fort – men å andra sidan ersätts den av en inte helt mumsig svettlukt. Efter tre ärliga försök gav jag upp och slog till på en Rexona och den var ta mig fasen nästan lika bra som Biotherms, men betydligt billigare.

4 kommentarer:

  1. Hehe, dåliga deos förstör verkligen ALLT! Jag glömde min "efter cykelturen"-deo idag.. doh. Kör dock med samma Rexona! :D

    SvaraRadera
  2. Helt ok att bryta köpstopp vid forece majeure =) Jag är också väldigt förtjust i biothermvarianten. Rexonan är nästan lika bra, men bara nästan!

    SvaraRadera
  3. Jag korde med samma Rexona till dess min tog slut. Rexona finns inte har i Kina (an, jag vet att de ar pa g) sa jag fick en annan langad till mig. Den var tyvarr inte lika bra, sa jag langtar att kunna kopa pa mig lite rexona!

    SvaraRadera
  4. Maria: ALLT I tell you, ALLT.

    Kerstin: Heller hur! Don't mess with the natural disasters liksom. Ja, snudd på lika bra - men bara snudd :)

    MMA: Ajaj, inte roligt när favvisar tar slut och inte går att få tag på i sin närhet. Skönt att det är på G nu i Kina, hojta till om du vill ha deo-langning från Svea :)

    SvaraRadera