söndag 30 maj 2010

DeoDry

När lönen så trillade in i onsdags slog jag till på en ny – wait for it – deo! Ja jag vet, vi har en grav hang up på just deodoranter här på El Mika.. Eftersom jag har med mig en deo till jobbet, och har en tendens att glömma den, valde jag istället att ha denna hemma och en budgetvariant i necessären.

DeoDry är en nyhet från The Body Shop, och finns i tre dofter och två olika formulas. Jag valde (självklart) stickvarianten med doften Cool & Zesty. Doften är annorlunda för att vara en deodorant, och jag associerar den till lite åt teatree-hållet, med kanske lite ingefära. Det jag var gladast över att se var att konsistensen är genomskinlig istället för vit, något jag varit på jakt efter länge. Jag testade en gång, men det slutade i katastrof. Jag hoppas på bättre resultat denna gång!

7 kommentarer:

  1. Den här storyn vill jag höra fortsättningen på! Spanade på dessa på TBS för ett par veckor sedan, men stiften var slut och jag ville inte jinxa med att köpa en roll, let me know om det blir hiss eller diss! *nerd*

    SvaraRadera
  2. jag tror att jag skulle gilla den här deon också! tea tree + stick = mmm!

    SvaraRadera
  3. Jag har också en genomskinlig kanalje på gång, men från Rexona. Ska försöka hinna visa i veckan!

    SvaraRadera
  4. El: you know it! :D

    Karin: nu har jag rivit upp innehållslistan och det är bland annat timjan och rosmarin i! *luktar som en provencalsk gryta* :D

    Kerstin: va, har Rexona en genomskinlig?! :) på den svenska marknaden? can't wait till ditt inlägg!

    SvaraRadera
  5. hur är den?! jag är nyfiken!

    SvaraRadera
  6. Doesn't do it for me :( Du kan få'n om du vill! Bara att skära av översta isf (Y)

    SvaraRadera
  7. Maria: meh! what's up med alla dåliga deosar?! jag kan gärna testa om du ända ska slänga'n.

    SvaraRadera