måndag 10 maj 2010

Billig mot dyr: handkräm

Handkräm, en stapelvara som det brukar gå några tuber av om året och som ibland kan kännas som en riktig lifesaver. I det här fallet är det inte lika tajt mellan den dyra och billiga jag provat, som det var när jag recenserade rengöringsoljor. Budgetalternativet är Rich Care Hand Creme från ACO, och den lite dyrare tuben Créme Mains från Nuxe-företaget Bio-Beauté.

Créme Mains köpte jag i Köpenhamn för en dryg månad sedan, och är den jag använder dagligen. Doften är god, den går in snabbt i händerna, och dom känns återfuktade. I ungefär fem minuter. Sen uppenbarar sig torrflagorna på ovansidan av handen, och det hela känns ganska tråkigt. Rich Care Hand Creme däremot, håller fukten i händerna hela dagen – och luktar mjukt och gott. En klockren seger för ACO alltså, med en handkräm som fungerar toppen och dessutom inte kostar mer än en femtiolapp. Krämen från Bio-Beauté kostar ca. det tredubbla.

8 kommentarer:

  1. Yay! *loves it när budget vinner*

    Jag hade en sjukt bra handkräm från NUXE för flera år sedan, men den såg inte alls lika dan ut som den här. Ska kolla om den fortfarande finns på marknaden, men nästa gång jag behöver en ny handkräm blir det ACO för mig med :)

    SvaraRadera
  2. Haha, klockrent när den billigare dessutom är bättre! Underbart! Här är det L´erbolario och Crabtree&Evelyn som gäller. Kostar en slant båda två men köper nästan abra utomlands. Behöver jag någon hemma brukardet bli billigabilliga arnicas. Funkar den med.:)

    SvaraRadera
  3. El: jag har också haft NUXEs vanliga, och den är riktigt bra! tror inte jag köpt nån handkräm mer än en gång dock, hehe

    Basteth: visst är det roligt? Även om det är lite surt när man lagt pengar på det.. ;) Jag gillar också C&E, och L'Occitane!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med föregående talare: alltid trevligt när budget vinner =)

    SvaraRadera
  5. Ah, tack för tipset! Handkräm är som sagt verkligen en stapelvara...

    SvaraRadera
  6. Kerstin: ja, speciellt när det kommer till handkräm tycker jag :P

    Kabuki: det var så lite så, jag köpte faktiskt en ny tub från ACO i morse :D

    SvaraRadera
  7. Lina på Make it Fab recenserade den här i veckan och gav den också högt betyg. Nu blev jag ju om möjligt ännu mer intresserad! :-)

    SvaraRadera
  8. Nailtastic: den är ett riktigt budget-kap! :D Jag är inne på min andra nu, det är nog första handkrämen jag köpt ny av.

    SvaraRadera