torsdag 20 maj 2010

Tävla om stylingkit från Syoss

Nu är det dags för ännu en tävling här på El Mika. Denna gång är det stylingprodukter från Syoss som ligger i potten. De tre vinnarna får själva välja den serie som passar bäst: volym (1 produkt + 1 överraskning), fixering (3 produkter), eller glans (1 produkt + 1 överraskning).

För att vara med i tävlingen behöver du bara svara på följande fråga: vilket är ditt bästa do-it-yourself-tips för håret? Det kan vara ett husmorstips som till exempel hårinpackningen vi skrev om häromdagen, eller en smart håruppsättning, eller varför inte ett tips på din bästa hårprodukt? Lämna ditt svar som en kommentar på det här inlägget. Glöm inte att ange ditt namn och din e-postadress! Svara senast kl 12 söndagen den 30 maj. Lycka till!

Anhöriga och vänner till El Mika får ej medverka i tävlingen. Tävlande som ej angett e-postadress diskvalificeras automatiskt. Vinnaren utses av El Mika och beslutet kan ej överklagas. Vinnaren måste bekräfta sin postadress senast tre arbetsdagar efter mottaget vinnarmail. Endast tävlande bosatta i Sverige.

17 kommentarer:

  1. Det här kommer att låta hur töntigt som helst, men jag har faktiskt ett tips för håruppsättningar, om man har långt hår/löshår och ska på en tillställning där en håruppsättning behövs. Oasis. Japp, det där frasiga materialet som säljs i blomsteraffärer mm. Det är billigt och går att forma som man vill med en kniv, dvs man skär till en form man vill och och stoppar sedan i håret. Man kan göra tjusiga hövolmar, svinryggar eller andra håruppsättningar som genast ser väldigt mycket mer avancerade ut för att man har byggt upp dem. Och hårnålar fäster utmärkt i. Töntigt? Javisst! Praktiskt? Jajamensan, haha. Ta det från en som sprungit på både baler och bröllop.:)

    SvaraRadera
  2. Mitt tips är för tjejer med självlockigt/krussig/frissig/ hår. Jag kan inte duscha under nattne och lägga mig med blött hår för då ser jag ut som en troll på morgonen. Så mitt tips är att göra inbakade flätor att sova i under natten. På morgonen flätar man ut de, drar fingrarna igenom och så har man en snabb och snygg look.
    Mail: kontakt@alisagonzalez.se

    SvaraRadera
  3. Mitt hår är spikrakt, så mitt bästa tips är att föna det torrt efter tvätt och sedan medan det är varmt sätta i några spolar och låta dem sitta kvar medan håret kallnar. Vips får man lite volym.

    lillamolly@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Mitt tips är väl kanske inget rent DIY-tips men det är likväl ett tips och jag tycker det är skitbra!
    Jag har "lärt" mig att det är bra att tvätta håret två gånger direkt efter varandra, för att på så sätt få det riktigt rent. Jag tycker det är skönt att göra det men kan tycka att mitt dyra schampo tar slut lite väl snabbt då. Mitt tips är att köpa ett billigare schampo att använda till första schamponeringen och sedan använda finschampot till andra omgången. På så vis blir håret rent, det dyra schampot räcker längre och jag får samma effekt som om jag bara skulle ha använt finschampo. Jag kallar det billigare schampot för "slö-schampo" efter uttrycket slödryck, ni vet sån man blandar ut spriten med för att den ska räcka längre;)

    eppsson @ hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Kul tävling! Torrschampo säger jag då! Vilken perfekt uppfinning för dom dagarna när håret känns lite sådär.. det ser genast fräschare ut och man får lite volym också. Toppen!

    SvaraRadera
  6. Jag vill gärna vara med i tävlingen! Mitt bästa tips är att skölja igenom håret med kallt vatten efter att man har duschat. Mitt hår blir verkligen mycket glansigare och lättare att arbeta med!
    Håret ska dessutom bli mycket starkare om man gör så här.

    gillandoz@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Mitt tips för att få bra volym i håret är att använda Disp core styling dust. Det är ett lätt puder som man kan ha i före eller efter man har stylat håret och som tillför bra volym. Väldigt drygt och räcker länge!

    lodeka76@spray.se

    SvaraRadera
  8. Mitt bästa tips är att använda först schampoo, sen hårinpackning, och sen balsam! Jag har i många år trott att inpackingen ersätter balsamet när man tvättar håret, men det är fel! Man ska använda alla tre produkter för att de ska ge bästa effekt!
    Alltså: Schampoot öppnar upp och renar hårstrået, inpackning vårdar det och balsamet sluter det.
    Det är vad jag har hört i alla fall, och på mig funkar det! :)

    mail: nellymakinen@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Hej, här kommer det bästa tipset för alla på sommaren. Skit i alla hårprodukter och duschar, jag har kommit fram till att man blir snyggast om man badar i havet och struntar i duschen ett par dagar. Dessutom miljövänligt och billigt.

    Tack för en underbar blogg:)

    hedlundanders@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Jag har rakt och platt hår som har varit helt hopplöst att få vettig volym i hur länge som helst, tills jag upptäckte... wait for it... Saltvattenspray! Textur och fluff och den där sköna matta känslan allt i ett! Sjukt enkelt och sådär lagom sommaravslappnat.

    mail: yeah_sannie@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Mitt bästa tipd för att få fint "jungfruhår" igen är att använda proteininpackning som ger håret styrka och glans. Min favorit är är Joci K-Pak Deep Penetrating Reconstructor. Håret blir såå glansigt utan att för den delen tyngas ner och känns verkligen "helt" igen, luktar dessutom svagt och gott av skumbananer, rekommenderas varmt! :)

    Mvh Emilia (emilia.utsi-wallin@hotmail.com)

    SvaraRadera
  12. Mitt bästa hårtips är, helt enkelt, att satsa på bra frisörschampo och -balsam och skippa ICA-varianterna. Innan jag började med det tyckte jag att det var helt galet att betala 100-200 kronor för schampo, när man ju kan köpa en flaska för 10 spänn på ÖB. Men sicken skillnad! Lätt värt det!

    sophiesophie_@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Använd glansserum! Det är mitt tips. Mitt hår blir lätt frizzigt och torrt i topparna direkt efter tvätt. Men i med ett serum (mitt är från Björn Axén) och vips så blir det mycket tjusigare.

    tessan.scilla@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Skölj alltid ur håret med kallt vatten när du tvättar det, det ger både galns och stänger hårstråna.

    anndollyfae at yahoo dot se

    SvaraRadera
  15. Färgade nyligen håret galet rött igen, älskar färgen men problemet är alltid att behålla glansen. Fick tipset att använda en inpackning av revlon professional, nutri color creme. Använder den typ som balsam och den fungerar utmärkt, fanns i massor av färger. En varning dock, handskar är ett måste för att slippa i mitt fall rosa händer!!

    Är intresserad av fixeringsserien. magdalenabohman@gmail.com

    SvaraRadera
  16. John Frieda FRIZZ-EAZE hairserum thermal protection. Ett hårserum som gör mitt hår sammetslent. Jag sparar ut håret och när jag var hos frisören i torsdags så var hon imponerad av att mitt hår inte var mer slitet då jag inte toppat det på sex månader, så nog funkar det alltid. Att det innehåller värmeskydd och doftar ljuvligt gör ju inte saken sämre... Förresten sa frisören att håret växer mer på sommaren så det ultimata tipset måste väl vara en långpromenad i solen, men glöm inte solskydd för håret! Jag använder ett från PHC.

    angelika_angel1@yahoo.se

    SvaraRadera
  17. Mitt tips är att bli en tofstjej. Det är ett utmärkt sätt att dölja flottigt hår, man slipper ha håret dängandes överallt, man behöver inte ha stilingprodukter och man behöver inte duscha så ofta. Både ekonomiskt, sköööööönt och det tar inte så lång tid att borta igenom håret, sätta upp en tofs och 2 hårspännen.
    Nackdelen är att man inte får vis andra sin hårsvall, men det kan ju ha ibland...

    SvaraRadera