måndag 30 april 2012

Davines NaturalTech Nourishing Vegetarian Miracle Conditioner

Jag undrar om inte NaturalTech Nourishing Vegetarian Miracle Conditioner för torrt och skört hår från Davines är mitt favoritbalsam all time. Produkten kommer i en burk, är härligt tjock och känns mer som en lyxig inpackning än ett balsam.

Det jag gillar mest är doften, som dock är något svår att sätta fingret på. En örtig blandning av banan och mint kanske, fast jag tror att den kan uppfattas på olika sätt av olika personer. För mig är den starkt förknippad med minnen; jag tänker på utländska hotellkorridorer och gamla tanters badrum när jag sniffar i burken. Konstigt? Ja, men jag älskar det ändå. När håret väl har torkat finns bara en lätt tvålig doft kvar.

Att sedan håret blir sjukt snyggt är bara ett extra plus. Det får struktur, håller sig fint i många dagar, och blir inte så där mjukblankt och flygigt som många billigare balsam åstadkommer. Och den fina burken kommer jag spara, nu när mitt exemplar håller på att ta slut. Köpa igen? Ja!

4 kommentarer:

  1. Love it!
    Jag hade mycket mer kvar än jag trodde, så om du är riktigt söt kan du få komma över och fylla på din lite! <3

    SvaraRadera
  2. Spännande! Jag är nyfiken på att testa mer från Davines!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, jag har gillat i pricip allt från Davines! :)

      Radera