fredag 20 april 2012

Fy Bubblan

Medan Mi och Ka göttar loss i Spanien, sitter jag i Stockholm och funderar över första avsnittet av SVTs dokumentärserie Skönhetsbubblan. En intressant och tankeväckande dokumentär.

Jag förvånas över att jag förvånas, jag vet ju hur vanligt det är med denna typ av operationer. Men ändå; skära, klippa, lägga till, ta ifrån - är det värt det? Själv har jag legat på operationsbordet plenty of times, men aldrig för att förbättra något annat än mina chanser att överleva. Det känns det otroligt främmande att operera mig endast för att ändra hur jag ser ut. I min värld är operationer till för att laga något som är trasigt, och visst kan det hända att utseendet i bland går sönder och skadas, men i Skönhetsbubblan handlade det inte om återställande efter tex brännskador, utan om hela fina kroppar med inbillade brister som prompt ska fixas till.

Var det nån mer som såg den, hur tänker ni kring detta?

2 kommentarer:

  1. Jag såg inte, men tycker att det verkar helt sjukt! I mitt jobb träffar jag en hel del barn som tex behöver botox av medicinska skäl, och även sådana sprutor för nöjes skull är helt knäppt tycker jag. Fy sjutton för att bråka så med sin fina friska kropp!

    SvaraRadera