fredag 27 april 2012

Depend #314

I går när jag kom hem låg Depends sommarkollektion på hallmattan, en ganska spretig samling där både dekorlack och krackellack (...) ingår. Några av färgerna verkar mycket lovande, t ex den ljusgröna #314 som jag direkt gav mig på. Det var svårt att få till rätt grön nyans på fotot, egentligen är det inte riktigt så turkosfärgat, utan mer ärtigt grönt som Waterlily.

Tyvärr är det här lacket förmodligen det mest svårlackade jag någonsin provat! Det är tjockt, segt, strimmigt, torkar för fort, torkar för långsamt i nästa stund – men totally worth it. För väl på naglarna är det tokigt vårfint och nyansen passar perfekt ihop med min hudton. Att sedan mitt överlack råkat ut för en olycka där locket har gått sönder vilket har gjort att det helt segat ihop och nu nästan är oanvändbart är en annan story. Textiltrycken är alltså inte Depends fel!

PS: Lite senare under dagen kommer vi ha en liten utlottning här på bloggen, håll utkik!

8 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut! Synd bara att det verkar segt att lacka med, det får mig att undvika att köpa det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker ändå det är värt det, plus att mitt överlack gjorde säkert saken sämre. Du får smygtesta i butiken!

      Radera
  2. JAG GILLAR! Och vissa lack ÄR faktiskt värda some pain.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA, det är coolt! Måste dock köpa nytt överlack... :(

      Radera
    2. Du är ju snart in the motherland - då kan du köpa! Jag är sugen på att testa (har jag inte gjort det innan?) Essies Good To Go som "alla" skriver om just nu.. Som SV fast inte tjockt! (Y) Kanske lägger en liten beställning.. *hehe* hehe.

      Radera
    3. Ska köpa! Kanske Good to Go, fast du gillade inte det back in the days: "Det här torkar alla lager fortast av alla, och var en väldigt stor favorit tills det segade ihop sig totalt – och jag var tvungen att slänga det trots att hälften var kvar. Är även lite segt, vilket gör att man får ha på ganska mycket lack på penseln för att inte dra upp lagret med färgat lack."

      Radera
  3. Finfint! Detta ska jag också ge mig på inom kort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag ska testa det där orangeguldiga!

      Radera