fredag 7 december 2012

En ny vinterkompis?


När termometern stod på -17 i morse var det jag som dök ner i min påse med produktutskick och fiskade upp Ultra Facial Cream från Kiehl's.

Den utlovar fukt, fukt och fukt – speciellt i "harsh weather conditions". Perfa! Jag hoppas att den håller vad den lovar utan att irritera min känsliga hy. Speciellt eftersom jag har känt att min vanliga Skin Smoothing Cream från Dermalogica inte riktigt hållit måttet dom senaste iskalla dagarna, utan lämnat min näsa något fnasig.

Har ni provat UFC, eller har ni någon annan vinterkompis ni vill tipsa om?

10 kommentarer:

  1. Fick ett litet prov på den när jag var på kiehls och tyckte den var riktigt skön! Min favoritvinterkompis är annars Royal Facial Oil Gentle från Maria Åkerberg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria Åkerberg har jag inte hört talas om innan, spännande :)

      Radera
  2. Den där burken står högt upp i kön på min använda-lista. Den jag använder nu bör nämligen vara slut inom några dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första insmorningen var skön i alla fall, det är det enda jag vet hittills :D

      Radera
  3. Mitt tips för len och återfuktad hud året tunt: Bio Oil. Kostar 120 kr, räcker länge, finns lite här och var bla hälsokost och vissa Åhlens. En olja, som återfuktar och inte alls är kladdig, som jag använder året runt. Jag är normal/torr till torr på vintern. Jag flyger ofta, och oljan är oslagbar, INGA krämer håller måttet. Det är mitt tips till alla jag känner, men många tycker tyvärr det är avigt med olja i fejan ;) Tack! /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, det låter ju jättebra! Olja passar kanske inte alla, men så kul att du hittat rätt :)

      Radera
  4. Jag tänker också använda denna nu i vinter*! Annars tycker jag Kiehl's-oljan faktiskt har hjälpt väldigt bra. Använder den bara på natten, men huden har inte alls varit torr hittills.

    * Hoppas också den inte täpper till/irriterar känslig hy! Anser fortfarande min hy vara det, tror faktiskt inte hon såg skinnet under alla lager smink! :'D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, jag kanske skulle börja punktbehandla näsan med oljan :'D

      (Y) (Y) (Y)

      Radera
  5. Har provat denna :) Gillar den skarpt!

    SvaraRadera
  6. Bodyshops hemp face protector!! Den är fantastisk! Den togs bort ur sortimentet ett par år men är nu tillbaka. INGEN annan kräm jag någonsin har testat kan mäta sig med denna. Face protector på dan och den + mandelolja på natten är en perfekt kombo tycker jag.

    SvaraRadera