lördag 8 december 2012

Long haul flight beauty regime


Lisa Eldridge, vars videotutorials är bäst i beautyvärlden enligt mig, presenterar ovan sina bästa tips att ta till när man ska på långa flygresor. Alla vet ju att luften är torr och dålig på flygplan och att man ofta kommer fram med en ovälkommen finne på näsan. Själv ska jag resa bort under jul och nyår och kommer försöka följa Lisas tips till punkt och pricka. Mest för att det är kul, men också för att se om det blir någon skillnad.

Bland annat använder Lisa en ansiktsmask som får sitta på under hela flygturen – en sort som är genomskinlig och snäll mot huden – Lisa använder själv Skin Hydrating Mask från Dermalogica eller Express Flower Gel från Sisley. Nu funderar jag på vad jag kan använda i stället, som jag redan har i badrumsskåpet. Den enda genomskinliga ansiktsmasken jag har är Hydrating Antioxidant Mask från KEB. Ni läsare som har koll, skulle den kunna funka?

10 kommentarer:

  1. Man måste ju bara älska den kvinnan, hon är underbar! Jag skulle nog välja en annan mask än den från KEB för jag tycker den lägger sig som en film över ansiktet och den måste sköljas bort. Jag har en annan från Matis (lila tub) som man inte behöver skölja bort, den sjunker in och jag tycker den gör underverk. KEB's är helt ok att använda hemma där man har tillgång till handfat. Skulle inte vilja skölja mitt ansiktet med vattnet på en flygplanstoalett och jag tror man får använda rätt mycket ansiktsvatten annars för att få bort den masken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Kommer inte ta med mig KEB:s då alltså. Det är nog säkrast att satsa på en variant som inte behöver vatten, för är inte heller sugen på att stå på en flygplanstoa och plaska.

      Radera
  2. Hennes tutorials är grymma!

    Jag har typ samma rutin, och tycker det funkar bra - nyheten var dock Phytos hårfuktare som jag varken sett förut eller ens tänkt på att jag skulle behöva. Brukar aldrig göra något åt håret på långa flights, men detta är ju briljant för mitt blir liksom både statiskt och torrt efter långa timmar i kabinen. Vill helt klart testa den next time!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättesmart ja! Har du hittat nåt alternativ till Phytos som är lättare att hitta här?

      Radera
    2. Nope..men tänker att balsam borde funka? En liten klick liksom. No?
      Håller med Julia om att Harmonie Calm är super. Men när jag inte har nån mini med fuktmask så tycker jag det funkar lika bra med ett tjockare lager creme (gärna nattcreme).

      Radera
    3. Fint med lite alternativa tips! :) Ska testa vad jag kan få tag på!

      Radera
  3. Jag håller med Ninni om att KEB-masken visserligen är skön men man blir stram och ser inplastad ut om den får sitta kvar länge. Mitt bästa tips är Decléor Harmonie Calm som är supersnäll, galet återfuktande och som bara gör underverk om den får sjunka in över natten (eller över Atlanten).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket bra tips, tack! Undrar om man kanske kan få ett prov på den masken, perfekt i flygplansnecessären!

      Radera
  4. Jag tycker att Dr. Hauschkas Rejuvenating mask är en fantastisk ansiktsmask!
    Den är inte genomskinlig i tuben utan mer som en vanlig kräm men den syns inte när man har den i ansiktet. När planet landat funkar det alldeles utmärkt att massera in ev. kvarvarande produkt i huden som vilken kräm som helst. Dessutom finns det små provtuber att köpa, brukar finnas på de flesta Hälsokoster som säljer Dr. Hauschka.

    http://www.drhauschka.se/produkter/ansiktsmask-rejuvenating-vital-intensiv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ännu ett toppentips! I morgon ska jag ner på stan och spana efter provtuber! :D

      Radera