söndag 9 december 2012

Klapptips


Jag är inte helt säker på om dessa tips är mest riktade till Tomten, eller om de främst är avsedda som insipiration till er som (på samma sätt som jag) kört fast lite vad gäller julklappsinköpen. Jag utgår lite fräckt från mina egna önskemål..

Blev supersugen på den där lavendel-sov-masken som är med i inlägget nedan, jag kör ibland med några droppar lavendelolja för att somna bättre men en sådan här mask känns mysigare på nåt vis. En vacker bok, både till text och layout är Atlas Över Avlägsna Öar, har en känsla av att man gärna bläddrar runt i den även efter man läst hela. Väldoftande badbomber finns hos Lush, och lika ljuvligt doftande men rejält mycket dyrare är de galet snygga ljusen från Tom Dixon finns bl a på Artilleriet i Göteborg. En diskret ring formad som en knut, oavsett om man vill tie the knot eller ej, finns i flera varianter och hittas hos t ex Etsy eller Kyss Johanna. En mumsig ekologisk duschkräm går alltid hem, finns en uppsjö att välja på – Faith in Nature har ett bra utbud och finns i många hälsokostbutiker. Jag tycker det är rätt svårt att hitta snygga och bra fodral till datorer, men den här från Gant är riktigt tjusig.

Hmm, läser Tomten El Mika eller ska jag knata ut på stan och kicka igång klappandet?

2 kommentarer:

  1. Jag brukar smörja in mina naglar med Scratch Nail Food på kvällskvisten precis innan jag somnar pga lavendeldoften. Lugnande och välgörande på en och samma gång!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysig rutin! Och, det påminner mig att jag borde testa Scratch Nail Food :)

      Radera