onsdag 23 juli 2008

MAC Skinfinish Lightscapade

Det kan inte bara vara jag som får nostalgi-känslor av det marmorerade mönstret och dom ljusa pastellfärgerna? Åh så många papper man marmorerade i allsköns färger på förskolan, och sen stolt bar hem till mamma.

Mineralpudret Skinfinish Mineralize från MAC som ligger och gömmer sig i min badrumshylla är den första som jag tänkte beta av utifrån det här inlägget. Färgen heter Lightscapade och är som sagt marmorerade pastellfärger med en rejäl dos skimmer, och på kinderna resulterar den i ett diskret glow - toppen för de där "nästan osminkad" dagarna när man ändå vill se lite piggare ut. Om det är skimmer-extravaganza och glans man är ute efter så skulle jag snarare rekommendera FACE Stockholms highlighter Dignity, medan Lightscapade är oslagbar på att istället ljusa upp ansiktet och skapa en illusion av pigghet.

Lightscapade kom med MACs Danse-kollektion förra våren, men man kan hitta det på eBay.

3 kommentarer:

  1. Den är verkligen riktigt snygg! :)

    SvaraRadera
  2. Är det länge sedand enna fanns i sortimentet? Känner inte igen den, men den ser ljuvlig ut...

    SvaraRadera
  3. Ja visst är den söt? :) Som jag skrev så var det förra årets vårkollektion, och man kan hitta den på eBay..

    SvaraRadera