tisdag 26 juli 2011

ELW Sollotion spf 30

Trots att solen skiner med sin frånvaro just i dag, hade jag gott om tillfällen att testa solkrämer under semestern. Ett nytt tillskott för i år var ELW Sollotion spf 30, som med sin höga solskyddsfaktor kändes passande för min pigmentfattiga hud. Produkten kommer i en snygg tub och luktar ungefär som en vanlig solkräm. Tyvärr upplever jag att krämen är väldigt trög att smörja in på huden, och att den lämnar en klibbig känsla på kroppen (precis som Maria tyckte om sprayen i samma serie).

Å andra sidan kan dessa egenskaper vara bra på stranden (där man ofta smörjer in sig för lite) – eftersom den är svår att "sprida ut" måste man ta mer kräm – och eftersom man vet exakt var man har smörjt in sig på grund av klibbigheten. Om jag bara går på stan eller lägger mig ute i gräset en stund funkar inte ELW Sollotion för mig, då använder jag min favorit år efter år: Vichy Capital Soleil spf 20 som luktar fantastiskt gott, är superlätt att smörja in och inte klibbar det minsta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar