tisdag 10 maj 2011

Solkräm från ELW

Solkrämer ligger oss varmt om hjärtat; varje år görs det noggrann research för att hitta det bästa märket. En nyhet i spf-djungeln är Apoteksgruppens egna varumärke ELW, en hud- och hårvårdsserie baserad på ingredienser som är skonsamma för miljön och med Svanens samt Astma- och Allergiförbundets rekommendation. Solprodukterna är extra vattenresistenta, vilket innebär att man kan bada dubbelt så länge som vanligt.

Utöver det vet jag inte så mycket mer, förutom att det verkar finnas en hel del produkter med varierande spf; kräm med 15 och 30, spray med 20, och ett solstick med 50. Dessutom finns det en barn-spray med spf 30 och en after sun-kräm. Och så tycker jag att flaskorna är fina!

7 kommentarer:

  1. Spänannde! Hoppas att de är så bra som de ser ut :)

    SvaraRadera
  2. Guldiga förpackningar! NICE! Det vore även nice om sprayerna är lätta och inte kletiga - som många är..

    SvaraRadera
  3. Kerstin: hoppas jag också!

    Maria: snygga ja! håller med, kletiga och flottiga sprayer går fetbort.

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! De ser fina och lyxiga ut. Jag ska prova dem denna säsong!
    Mvh, Ann-Christine

    SvaraRadera
  5. Ann-Christine: jag håller med! och jag tycker absolut du ska prova dessa produkter! :)

    SvaraRadera
  6. Jag undrar om ni på Elmika, eller ni läsare, har något bra tips på en handkräm med SPF? Den behöver inte ha jättehögt SPF, men den får gärna ha en bra konsistens som snabbt sjunker in (och komma i en lagom storlek för att ha i handväskan).

    SvaraRadera
  7. Sara: jag har faktiskt inte använt någon speciell spf för just händerna (brukar köra samma som för kroppen), men jag vet att Natuvive har en variant: AGE CONTROL DÉCOLLETAGE & HAND SERUM. kanske någon läsare har ett annat tips också?

    SvaraRadera