torsdag 19 maj 2011

Collistar Body-Legs Magic Drops

När det kommer till brun-utan-sol för kroppen brukar jag oftast använda en gradvis fungerande variant. Alltså en lotion som ger yttepytte resultat varje gång man använder den. Det känns tryggt; att man inte riskerar bruna fläckar om man råkar vara lite ouppmärksam. Den senaste tiden har jag dock provat en bus som skiljer sig från dessa, nämligen Magic Drops från italienska Collistar. Jag har fått flaskan från Kicki, och om det inte vore för det så skulle jag ärligt talat aldrig köpt den själv. Jag har aldrig lockats av Collistar som märke, främst på grund av att deras sminkförpackningar ser så otroligt tacky ut – samtidigt som dom är galet dyra.

Body-Legs Magic Drops är en brun utan sol i oljeform, och två småå pump räcker till ett helt ben. Oljan är marginellt tjockare än vanlig kroppsolja, och torkar in snabbt utan att klibba. Doften är den klassiska gamla bus-doften, men eftersom jag aldrig stört mig på den gör det mig ingenting. Tvärtom gillar jag den värme som doften utsöndrar. Resultatet då? Jotack, jag är riktigt nöjd! Jag blir lätt solbränd på ett kick, och än så länge har jag inte råkat ut för något snedsteg – trots att jag inte är känd som den mest nogranna insmörjaren i Göteborgsregionen. Inte heller tycker jag att det behövs skrubbas och fixas innan, så med det i åtanke är Magic Drops ruggigt bra. Än så länge har jag använt dropparna på benen, på armarna och i urringningen. Jag rekommenderar den lätt till den som 1) inte har problem med doften, och 2) inte är spökblek.

5 kommentarer:

  1. I think it works – du såg BRUN ut i går!

    SvaraRadera
  2. Hoho, thanks! Använder den dock ej i fejan, där är det sticket som ska ha cred! :*

    SvaraRadera
  3. hihi, jaa, sticket såg jag också effekterna av, ms fräsch-i-seglarjacka! hett!

    SvaraRadera
  4. Å, blir lite sugen... Vet du vad den kostar, ungefär? Och i vilka butiker finns den? /Johanna

    SvaraRadera
  5. Johanna: oj, jag har faktiskt inte en aning :( jag har aldrig sett Collistar i butik ens.. men du kan leta efter återförsäljare på deras svenska hemsida!

    SvaraRadera