söndag 1 maj 2011

En gammal favorit och två potentiella

Nu när både påsk och Valborg bjudit på sommarväder blir man påmind om att det är dags att uppdatera badrumsskåpet med nytt solskydd för säsongen. Inget kan dock få mig att göra avsteg från min favoritkräm för ansiktet; Ultra Sensitive Faceblock från Dermalogica. Oavsett om jag knallar en dag på stan, sitter några timmar på balkongen eller är ute på havet och seglar en hel helg räddar den mig från skadlig bränna.

Till kroppen är jag däremot sugen på att testa något nytt, även om jag gillar både Vichy och Eucerin. Biotherm är en favorit hemma hos El, och enligt henne är deras produkter riktigt bra på att skydda – även de med lågt faktornummer. Sen är jag självklart även nyfiken på den nya solserien från Cliniderm, även om deras produkter inte finns i så höga faktorer som dessa första vår- och sommarstrålar kräver..

4 kommentarer:

  1. Jag köpte faktiskt efter mycket velade hem WaterBlock Solar Spray spf 30 från Dermalogica. Nu har jag visserligen bara hunnit testa den 2 gånger men känner att det var ett bra köp. Påminner lite om deras boosters och känns som den går snabbt in. Nu hoppas jag bara jag håller mina planer om en aktiv sommar eftersom den skulle vara extra vattenfast :)

    SvaraRadera
  2. Jag söker en kombinerad dagkräm/solskydd, för blandhy, har ni några tips?
    Tänker mig spf 15 och inte alltför dyrt.

    SvaraRadera
  3. Anna-Karin: spray gillar man ju! och 30 är min favorit-faktor i början på sommaren :) den låter jättebra.

    Sofia: hm, om du har tur kanske Ka kan uttala sig om sin nya från Clinique, den är ju färgad och med solskydd i om jag inte minns fel :) annars skulle jag titta på Vichy, och andra apoteksmärken?

    SvaraRadera
  4. Sofia: precis som maria säger så kan jag rekommendera min nya från Clinique, som är kanske lite mer foundation än dagkräm (jag använder alltid min vanliga kräm under), men som skyddar mot solen jättebra.

    SvaraRadera