fredag 20 maj 2011

Bio-Beauté Soothing Cream

I ungefär en månad har jag testat en ny ansiktskräm, nämligen Soothing Cream från Bio-Beauté by NUXE. Krämen verkar också anti-ageing och är anpassad för känslig och torr hy – perfekt för mig alltså. Soothing Cream är en trevlig produkt som återfuktar som den ska och håller huden mjuk, men det är två saker som stör mig lite. För det första är doften – som ska komma från körsbär, plommon och persika – extremt påtaglig. Det luktar inte direkt frukt heller, utan typ... ostkaka. Som tur är försvinner doften rätt snabbt, men det är ändå en skum känsla att smörja in sig med den.

För det andra är Soothing Cream inte särskilt dryg. En tub på 30 ml räckte lite mer än en månad för mig, och då använde jag den nästan bara som dagkräm. För över tvåhundra kronor som tuben faktiskt kostar känns det inte riktigt okej. Jag gillar dock att produkterna i Bio-Beauté-serien är dubbelt ekocertifierade och att 98,7% av ingredienserna i krämen kommer från naturligt ursprung.

2 kommentarer:

  1. Hihi ostkaka... okej! Har inte hunnit testa ansiktskrämen, men nu vet jag vad jag har framför mig :)

    SvaraRadera
  2. Carina: hehe, ja faktiskt! ska bli kul att läsa vad du tycker om den sen!

    SvaraRadera