torsdag 26 maj 2011

Clinique Moisture Surge, del III

Jag funderade på den, köpte den och nu när jag använt den en dryg månad kan jag helt klart konstatera att jag gillar den. Jag talar om Moisture Surge Tinted Moisturizer spf 15 från Clinique som, i mina ögon, är en hybrid mellan en spf och en foundation.

Det finns mycket jag gillar med den här produkten. Först tyckte jag flaskan var oroväckande liten, men den är otroligt dryg – en ärtstor klick räcker till hela ansiktet. Flaskan är ovanligt praktisk med sin pip eftersom man snabbt och hygieniskt kan plutta ut innehållet direkt på fingrarna. Jag applicerar också produkten med fingrarna, så på så sätt liknar den en solkräm mer än en foundation. Täckningen är bra, utan att det ser kakigt eller onaturligt ut.

Jag använder den ljusaste nyansen 01, som förmodligen kommer fungera hela sommaren. Annars går det utmärkt att använda smink ovanpå eftersom Tinted Moisturizer varken är oljig eller tar lång tid att torka in. Tvärtom blir resultatet nästan lite pudrigt – alltså mer foundation-beteende än solkräm. Och hur funkar solskyddet då? Jo, utmärkt. Jag har inte blivit det minsta solbränd, även om jag inte direkt pressat på en strand. Det här är en utmärkt varje dag-produkt för den som vill kombinera spf med lätt foundation, och slippa hålla på med penslar och multipla produkter.

4 kommentarer:

  1. Vi verkar använde den på ungefär samma sätt! Jag är också riktigt bundis med min, även om jag börjat oroa mig för att 01 inte ska funka framåt sommaren...

    SvaraRadera
  2. Kerstin: tror också det! :) hoppas att 01 ska funka senare också, fast jag blir aldrig särskilt solbränd, så förhoppningsvis.

    SvaraRadera
  3. I beg to differ! Du får ju en jättefin färg på sommaren! Lite diskret superfresh liksom :*

    SvaraRadera
  4. Maria: brun för att vara jag i alla fall, you're right! :D

    SvaraRadera