torsdag 14 april 2011

Clinique Moisture Surge

Jag är sugen på Moisture Surge Tinted Moisturizer spf 15 från Clinique – kort och gott. En återfuktande färgad dagkräm med spf alltså, även om den verkar gränsa till en foundation. Jag använder ganska sällan foundation eftersom jag tycker det lätt ser så onaturligt ut, men täckningen på den här krämen verkar passa mig jättebra.

Jag vill ha spf i ansiktet nu på våren och sommaren, men om jag bara är i stan tycker jag vanlig solkräm blir för oljig. Dessutom blir det många steg om jag ska använda dagkräm, foundation – och sedan spf. Att i stället bara toppa den vanliga dagkrämen med Moisture Surge Tinted Moisturizer verkar enkelt och bra, och det är fler än jag som verkar gilla den. Tror det är läge för ett besök hos Clinique-disken!

4 kommentarer:

  1. Är precis av samma åsikt som du när det kommer till foundations. Gillar inte solkräm i fejjan så jag brukar köra på dagkrämer. Favoriten är Laura Merciers men den är så satans dyr. Kör på MACs nu men tycker den är halvdan. Ser fram emot en recension så jag vet om jag ska köpa den eller inte :0) /N

    SvaraRadera
  2. Låter på beskrivningen som något fint och fräscht till sommaren. Mitt problem till skillnad från dig är nog snarare att jag inte har lika fin hy, så jag behöver lite mer täckning. Så det ska bli kul att se vad du tycker om täckningen. :-)

    SvaraRadera
  3. Glitter Sisters: åh, laura merciers verkar också bra. jag tror faktiskt jag kommer slå till på clinique:an, det ska bli 20-25 grader i berlin och då får man allt skydda fejan!

    Beautyville: fast jag har verkligen inte alls fin hy, den är faktiskt rätt hemsk. men brukar nästan aldrig täcka med nåt; känns som det blir värre med coversticks etc. så hoppas denna inte täpper till för mycket.

    Kerstin: i'm on the verge att köpa den!!! :'D

    SvaraRadera