måndag 25 april 2011

Manly men

Jag vet inte hur era sambos funkar, men min är inte lika.. nitisk på att ta slut på saker innan en ny påbörjas som jag är, vilket resulterar att det för tillfället står inte mindre än fyra olika deos på hans hylla. Det och parfym är i majoritet i hans delar i badrumsskåpet, tillsammans med lite ansiktsvård i form av Dermalogica.

Stående favoriten, med samma kultstatus som Dubbeldusch i träningsväskan, är Nivea for men. Nykomlingar är Dove, Cliniderm och Speed Stick. Sticket från Cliniderm kommer i en riktigt snygg och expensive looking förpackning, och är enligt utsago väldigt bra även om doften inte riktigt är till belåtenhet. Roll on från Dove har inte fått så mycket prövotid, medan gelvarianten från Speed Stick används titt som tätt. Vi får väl se om en ny köps i sommar, när vi ska över Atlanten igen!

4 kommentarer:

  1. joråsåatte.
    Nästantomma tandkrämstuber och schampoflaskor och deos (fast niveas vanliga vita variant) trängs.

    jag kör med niveas herrvariant. Cool kick.
    men den får gärna ta absolut slut innan jag börjar på en ny.

    SvaraRadera
  2. Min sambo är faktiskt relativt bra när det kommer till att göra slut på deodoranter. Jag brukar köpa dom när jag ser dom till bra pris (T.ex så köpte jag tre nivea for men deodoranter för 30 kronor för ett tag sedan) och sen slänger jag dom i en låda som han sen hämtar från när hans är slut :p Munskölj däremot står det många slattar av, det är han nästan beroende av.

    SvaraRadera
  3. Min sambo är dålig på produkter över huvud taget, men jag däremot. Jag är som din kille, påbörjar en massa grejer för att jag inte kan ha tålamod att vänta till den innan tagit slut. Framför allt med shampo, balsam, deo, duschcreme, hudlotioner, hårspray. :-)

    SvaraRadera
  4. Ia: haha, samma beteende (fast kanske till och med värre?!) där :D

    Honi: en sån service du håller honom med :) fast jag erkänner, jag tycker också det är kul att köpa grejer till killen.

    Beautyville: min har blivit bättre med åren ;) jag känner igen det där "vill prova ny grej NU!" men jag brukar kunna hålla mig..

    SvaraRadera