tisdag 19 april 2011

D for Dove

Jag har sagt det förut, duschfavoriten från Dove är inte ekologisk på något sätt. Men det går inte att komma ifrån att den i övrigt är ruggigt bra. Krämigt lödder och en klassisk doft får mig på fall. Plockade upp den här på Åhléns för ca 30 spänn. På hyllan bredvid stod en bodylotion i samma serie – jag blev såklart nyfiken på om den var lika bra. Tjoff, 30 spänn till.

Svaret var tyvärr att den inte är det, men det är ändå ett bra budgetalternativ. Jag kommer såklart använda upp flarran, men inte köpa en ny när den är slut. Den återfuktar visserligen fint, men är inte amazing – nästa gång blir det eko igen.

3 kommentarer:

  1. Jag har en tendens att köpa doves handttvål sedan år tillbaka, bara för doften. Något som får mig att bara återkomma till den. Och priset är ju bara en bonus. Har inte provat någon bodylotion tror jag däremot. Eller hade de någon med aloe vera för något år sedan, nej, det var väl Palmolive kanske...

    SvaraRadera
  2. Haha, för mig är det precis tvärtom! Jag tycker inte duschkrämen är mycket att hurra för, men jag älskar body lotionen. Det är den enda som gjort mina armbågar mjuka, trots att de inte är särskilt torra i vanliga fall.
    Dessutom luktar den syrén, min favoritblomma :)

    SvaraRadera
  3. Beautyville: Ja, handtvålen luktar också kanongott!

    Bella: Kul att man kan tycka så olika! Jag tycker den är bra, men inte bättre än något annat liksom.. :)

    SvaraRadera