torsdag 21 april 2011

Chanel Vitalumière Aqua

När det gäller foundations är Chanel min highschool sweetheart, bokstavligen. Den första foundation jag köpte, för 11-12 år sedan (hjälp vad tiden går!) var just från Chanel och sedan dess har jag visserligen testat många andra, men alltid återvänt.

Precis som Ka, vill jag att min foundation ska vara lätt och mer utjämnande än täckande. Jag använder den inte varje dag, utan bara de gånger jag känner mig lite glåmig – eller helt enkelt vill mumma till mig lite extra. Vitalumiére Aqua , som är ganska ny i Chanel-disken, är busenkel att applicera, och resultatet är en jämnare hudton och en diskret lyster. Tyvärr är den ganska dyr, runt 500 spänn, men med hjälp av en 20% rabattcheck på Kicks (fanns i senaste ELLE) blev den överkomlig.

8 kommentarer:

  1. Har också hört väldigt mycket bra om denna! Eftersom den heter "lumière" undrar jag om det är mycket glow i den? /N

    SvaraRadera
  2. Helt klart nyfiken på denna, ska kika på kicks också och se hur den är!

    SvaraRadera
  3. Är också nyfiken på den :) fast jag behöver något som täcker mina ytliga blodkärl på kinderna, tror du att denna gör det?

    SvaraRadera
  4. Glitter Sisters: Jag har lite svårt för för mycket glow/skimmer eftersom jag föredrar diskret make up. Var också lite orolig för att det skulle vara hög glow-factor, men det är det inte! Den ger lite lyster, men varken skimrar, blingar eller glittrar. Den är kanon helt enkelt!

    Caroline: Do it! Be att få med dig en liten test hem, så kan du prova i dagsljus. :)

    Carina: Hmm, den är inte speciellt täckande så jag vet faktiskt inte. Men den jämnar ut väldigt fint, så det kanske räcker. Mitt tips är att gå till nån butik och be att få testa den, eller be dem rekomendera en annan med lite mer täckning. Jag gillar ju just Chanels foundations, men YSL har också några riktigt bra. Hör gärna av dig om/när du testat och berätta vad du tyckte!

    SvaraRadera
  5. Mitt första var också ett Chanel på gymnasiet, nummer två kom från Clinique eller Lancôme om jag inte minns fel,. Men just det första minns jag så väl var ett Chanel. Innan dess hade jag nog bara testat att ha något slags bronzing puder, tror det var mammas Guerlain. :-)

    SvaraRadera
  6. Sicken megalyx att köpa Chanel under gymnasietiden!

    SvaraRadera
  7. Beautyville: Precis! Jag hade testat bronzingkulor från The Body SHop och nåt vanligt puder (minns inte från vilket märke). :)

    Sublim: Ja, det kändes lyxigt, men samtidigt köpte jag nästan ingen annan make up..tror att de av mina polare som gick all in (läppglans, rouge, nagellack, brunkräm (!?), ögonskuggor mm) la betydligt mycket mer stålars per halvår än jag gjorde under hela gymnasietiden :)

    SvaraRadera
  8. El: Jag hör av mig när och om jag har haft möjlighet att testa den över mina ytliga blodkärl :)

    SvaraRadera