tisdag 12 april 2011

Estelle & Thild Ecorganic Facial Oil

Senaste tillskottet i min hudvårdsrutin är Ecorganic Facial Oil från svenska Estelle & Thild som jag fått möjlighet att testa. Oljan är 100% parfymfri och innehåller bara ekologiskt framtagna ingedienser. I en fin pumpflaska av glas gömmer sig mjuk- och välgörande oljor som ska minska stramhet och ge hyn lyster och fukt. Parfymfri betyder inte doftfri i det här fallet, utan oljan har en mild och diskret lukt. Jag gillar ju ansiktsoljor, och tror att den här kommer bli perfekt att blanda med dag- eller nattkrämen.

Estelle & Thild har lyckats på många vis enligt mig. För det första är förpackningarna oerhört söta och fina – något som tilltalar väldigt många med mig – och för det andra känns varumärket genomtänkt och bra. Det är riktigt kul att många ekologiska produkter har tagit steget från tråkiga och svåråtkomliga till snygga och närproducerade.

2 kommentarer:

  1. Tycker också förpackningarna är fina faktiskt. Mycket finare än till exempel Weledas och Dr Hauschkas måste jag säga.

    SvaraRadera
  2. Beautyville: väldigt fina tycker jag, och absolut bra mycket snyggare än andra märken i samma område, som de du nämner t ex.

    SvaraRadera