onsdag 25 maj 2011

Semesterdrömmar

Det kanske är hela två månader kvar till sommarsemestern på USA:s östkust, men det är inget som stoppar mig från att dagdrömma – konstant. Här är en första lista på grejer som ska införskaffas när vi kommit över:

- Blax hårsnoddar, helt outstanding när det kommer till att hålla håret på plats (utan att slita på det). Ett paket svart och ett genomskinligt, tack!
- Lätt färgat läppbalsam från Fresh. Det här har jag ångrat ungefär tusen gånger att jag inte köpte i NY i höstas.
- Bästa mascaran från Clinique, för löjligt lågt pris dessutom. Score.
- Neutrogena verkar ha ett grymt utbud när det kommer till solskydd, och den här i kladdfri spray lockar mig mest. Dessutom finns den i galet många styrkor.
- Serum från Dermalogica, som jag redan provat och älskat. Hej hej eget exemplar.

Förutom det här så kommer det ju självklart bli gamla stående favoriter, så som läppbalsam, deodoranter och överlack.

5 kommentarer:

  1. Så bra att detta inlägget kom precis när jag satt och skrev en (lång) lista på vad som ska inhandlas i New York! En nära vän ska dit och eftersom jag inte blev tillfrågad om jag ville följa med (internt skämt) så är straffet att hon ska shoppa åt mig. men så står det helt still på vad som egentligen är värt att köpa. Tipsa mig mer om favoriter. Jag är mycket för budgetsmink, vad bör jag prova?

    SvaraRadera
  2. Älskar Fresh-stiften, synd bara att de är så dyra...

    SvaraRadera
  3. Gabriella: älska att skriva shoppinglista! budgetsmink är verkligen en helt annan grej i USA, men trots det har jag inte testat så mycket.. några grejer jag sett och som ser roliga ut är L'Oréal HIP-linjen, som verkar ha det mesta och dessutom mycket färgglatt. sen blir ju de flesta märken mycket billigare där i och med dollarn + lägre utgångspriser. be din vän att gå i gångarna på diverse drugstores så kan jag lova att hon hittar en drös roliga saker till dig! :D

    Ninni: ja, det var det som hindrade mig förra gången - men nu jävlar!

    Emma: jajamän!

    SvaraRadera