lördag 17 september 2011

Bed, breakfast and beauty

Jag älskar att bo på Bed & Breakfasts, oavsett om jag är långt ute på skotska landsbygden eller mitt i centrala Rom. Det är något speciellt och ofta charmigt med småskaliga ställen, med bara ett par hemtrevliga rum, där man pysslas om ordentligt. Sen skadar det såklart inte att det ofta är på denna typ av ställen man hittar lite intressantare tvålar mm, vilka är betydligt trevligare än vad som finns på många större hotell.

De här ekologiska produkterna fanns i badrummet på ett litet B&B jag bodde på i Finland förra helgen. Vi var ett gäng vänner som hyrde ett helt ställe, och i varje badrum fanns tvålar, schampon, balsam osv i olika dofter. På mitt rum var det Grapefruit & Lemon, Geranium och Orange Blossom. Luktade så jäkla gott! Pure Lakes är ett brittiskt märke som jag inte känner till sedan tidigare, men gärna vill bekanta mig mer med (deras hemsida hade gärna fått vara lite smidigare dock..).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar