söndag 6 september 2009

I min handväska

På sistone har jag uppdaterat min handväskenecessär från att nästan enbart innehålla en nagelfil och ett läppglans till att bära med mig.. något mer grejer. Här är vad som skramlar med varje dag. Mycket miniversioner, så i verkligheten är det varken speciellt tungt eller skrymmande.

1: svart, ny nätnecessär från Åhléns där allt får plats
2: rosa skinnecessär från Ordning & Reda, med värk- och halstabletter
3: blotting paper, Sephora
4: ögondroppar för linserna
5: hand sanitizer, Sephora
6: gelrouge i miniformat, Tarte
7: nagellacksremover (Mavala), miniglasfil och miniöverlack (OPI)
8: Blotting Powder Pressed (MAC) och resepuderborste (FACE Stockholm)
9: ljusrosa läppstift (MAC) och Elizabeth Arden 8-hour creme
10: miniögonskuggsborste (MAC) och eyeliner (YSL)
11: en testburk fylld med hårpaste från TIGI

Kånkar ni med er tusen saker varje dag, eller låter ni allt stå hemma förutom ett läppbalsam?

6 kommentarer:

  1. Älskar att kika i andras väskor! Jag bär runt på betydlige fler grejer. Svårt att begränsa sig är bara förnamnet.

    SvaraRadera
  2. Jag har en precis likadan necessär, den är den i särklass bästa jag haft! Snygg, svart, men genomskinlig och smart. Älskar tygkilarna i ändarna på dragkedjan så man kan öppna den helt utan att allt åker ur.

    SvaraRadera
  3. Heartcore: Visst är det kul att tjuvkika lite! :) Det här är som sagt en ovanligt stor mängd för mig, det gäller ju att ha en relativt stor handväska!

    Marie: Jag håller SÅ med dig! När jag köpte den var det mest för att den var lite genomskinlig och snygg, men nu när jag använt den lite uppskattar jag verkligen flärparna! Och så var den ju sjukt billig dessutom, tummen upp.

    SvaraRadera
  4. Jag kånkar runt på en hel del. Ska försöka knåpa ihop ettliknande inlägg snart och visa!

    SvaraRadera
  5. jag har löjligt många lipglossar med mig, samt concealer, nagelfil, handkräm, spegel...väger säkert mer än vad jag vill tillstå.

    SvaraRadera
  6. Kerstin: Ja, vad roligt om du gör det! :D

    GlamQueen: Lipgloss ska vi inte ens tala om.. mina ligger i innerfacket på väskan så att jag kommer åt dom smidigare, men ibland är jag duktig och gallrar bort sisådär hälften :)

    SvaraRadera